خبر فوری

تخصیص ۸ میلیارد ریال برای اجرای طرح ترسیب کربن در هرمزگان

تخصیص ۸ میلیارد ریال برای اجرای طرح ترسیب کربن در هرمزگانبه گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، ابراهیم جعفری‌تختی بعد از ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: این طرح با مشارکت سازمان ملل و در بیش از ۱۰۰ روستای بندرعباس در بخش‌های قلعه قاضی، حسن لنگی و شهر تخت تا محدوده ساحل دریا اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای اجرای مرحله نخست این طرح ۳۰۰ هکتار از اراضی هرمزگان در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: احیای مراتع، کاهش دی اکسید کربن و بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی جوامع محلی از جمله اهداف طرح بین‌المللی ترسیب کربن می‌باشد.

رئیس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان تصریح کرد: پروژه ترسیب کربن مبتنی بر توسعه پایدار روستایی، بهبود معیشت مردم محلی و مدیریت مشارکتی منابع طبیعی می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از تسنیم، ترسیب کربن اصطلاحی است که به جذب دی اکسید کربن اضافی جو توسط اندام هوایی و زیرزمینی گیاهان مرتعی به منظور کاهش اثرات سوء پدیده گرمایش زمین، اطلاق می‌شود.

هرمزگان استانی کم آب و خشک محسوب می‌شود که در اغلب مناطق به ویژه غرب و شرق دارای پوششی خشک و بیابانی است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید