خبر فوری

مجلس بحث جوایز صادراتی را در دستور کار خود قرار داد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهد‌مقدس، شهباز حسن‌پور بیگلری صبح امروز در اجلاس سراسری هیئت رئیسه مجامع بسیج اصناف، بازاریان و تجار کشور که در محل هتل نخل مشهد برگزار شد، با اشاره به ضرورت مطالبه‌گری بسیج  اظهار داشت: در آستانه اربعین حسینی هستیم و  امروز بسیج باید خواستار این باشند که تمام تشکلات دولتی از بحث اربعین کنار بروند و نباید رنگ وبوی دولتی به‌خود بگیرد. 

وی افزود: اگر بخواهیم بحث اربعین در طول تاریخ مانند تاسوعا و عاشورا ماندگار شود باید آن را مردمی کنیم و به صاحبان اصلی هیئت‌های مذهبی، بازاریان، اصناف و در یک کلام مردم بسپاریم. 

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز در اثر کارهای بزرگ و خیری که در اربعین انجام می‌شود، گفت: در جریان اربعین افراد بسیاری به روی آوردن به اسلام گرایش پیدا می‌کنند که باید روی این مسائل کمتر کار می‌کنیم اما عادت کرده‌ایم به نداشته‌ها بیشتر از داشته‌ها توجه کنیم. 

حسن‌پور خاطرنشان کرد: 13 آبان روز مقاومت یا مرگ بر آمریکای واقعی را در پیش داریم که کار را باید از اکنون شروع کنیم و متفاوت از سال‌های قبل برگزار کنیم که نه تنها دانش‌آموزان بلکه بسیج وارد کار شود و صدای مرگ بر آمریکا به گوش جهانیان برسد.

وی با اشاره به اینکه باید در کنار شعار، عملا وارد مبارزه بی‌امان در بحث مباحث اقتصادی با آمریکا شویم، گفت: باید دید اقتصاد مقاومتی مختص ایران است یا تمام کشورها؟ هر کار زیبایی در این کشور مطرح می‌شود عده‌ای در برابر آن حرف‌هایی می‌زنند پس باید ثابت کنیم دیگران اقتصاد مقاومتی را قبل از ما شروع کردند و ما که ادعای بسیجی بودن داریم باید محور مقاومت باشیم.  

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید در برابر سخنان ترامپ بی‌خرد به آنها نشان دهیم که طبق فرموده امام خمینی(ره) آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و این امر باید تکلیف و مسئولیت نظام باشد.  

حسن‌پور با بیان اینکه در کنار قوانین، باید کار عملی درباره مبارزه با آمریکا و سخنانی که می‌گویند انجام دهیم، تصریح کرد: امام خمینی(ره)  فرمود اگر سپاه نبود کشور نبود و بسیج میوه ارزشمند سپاه است.  

وی خاطرنشان کرد: وقتی گفته می‌شود بسبج مدرسه عشق است این عشق امروز باید در تمامی کارهای ما جاری و ساری باشد و در بسیج اصناف باید حرکت‌آفرین باشیم تا بتوانیم با هم‌افزایی معضلات کشور را حل کنیم. 

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مبارزه با آمریکا یعنی جلوی کالای قاچاق را بگیریم و فرهنگ سازی کنیم که البته خوشبختانه اقداماتی انجام شده و در سال گذشته 50 درصد کاهش قاچاق داشتیم.  

حسن‌پور با بیان اینکه مجلس کار خودش را در این زمینه تمام کرد، گفت: مجلس بحث جوایز صادراتی را در دستورکار خود قرار داد و باید دنبال شود چرا‌که صادرات به اقصی‌نقاط دنیا دستور شخص مقام معظم رهبری است. 

وی با اشاره به اینکه در طول 110 سال گذشته تمامی دولت‌ها در مباحث اقتصادی ناموفق بودند، گفت: امروز 80 درصد کالاهای ما فقط به 10 کشور دنیا صادر می‌شود پس اگر می‌خواهیم شعار مرگ بر آمریکا تحفق پیدا کند باید کشورهای هدف را شناسایی و گسترش دهیم و از پوشاک تا صنایع حضور پررنگ داشته باشیم. 

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی تفکر بسیجی به کشور حاکم می‌شود که بیگانگان چشم طمع به کشور نداشته باشند لذا ما آمادگی داریم در بحث اقتصادی به هر عزیزی از هر گوشه کشور برای استان متبوع خود کمک کنیم.  

حسن‌پور با اشاره به ضرورت توجه به مناطق آزاد گفت: مناطق آزاد را برای این تشکیل دادیم که محور صادرات باشد اما امروز به محور واردات و مرکز کالاهای بنجل خارجی شده است.  

وی ادامه داد: امروز می‌خواهم از شما مطالبه‌گری کنم و بگویم منتظر دولت و مجلس نباشیم لذا اگر می‌خواهید بسیج مناطق آزاد ایجاد شود باید خط‌شکن باشید و بگوییم یک پایانه مختص صادرات باشد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید