خبر فوری

استان هرمزگان نیاز به سه دستگاه ماموگرافی دارد

دکتر فاطمه نوروزیان روز چهارشنبه در نشست تخصصی بانوان استان با استاندار هرمزگان افزود: خرید هر دستگاه ماموگرافی به ارزش 400 میلیون تومان است که با توجه به درخواستی که در این نشست از استاندار هرمزگان شد، قول مساعد برای خرید این دستگاه ها را دادند.
وی بیان داشت: هرمزگان هم اکنون یک دستگاه ماموگرافی برای تشخیص سریع بیماری سرطان سینه در بندرعباس دارد که در حال حاضر مشکلی نداریم اما در آینده با توجه به راه اندازی مرکز تخصصی سینه و شناسایی و غربالگری در بندرعباس و افزایش میزان مراجعه کنندگان به این مرکز، یک دستگاه تنها جوابگوی بیماران نیست.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: سرطان سینه یکی از شایع ترین سرطان های زنان است که طبق آمار، از هر 4 تا 5 زن یک نفر به این عارضه دچار می شود.
نوروزیان گفت: کم تحرکی ، کم خونی و ایدز چالش های حوزه سلامت زنان هرمزگان است و مکانی برای کمک به پیشگیری از ایدز در استان نیاز داریم که مساعدت استاندار را می طلبد.
وی گفت: زنان هرمزگانی مشکلات زیادی در حوزه سلامت دارند اما با جرای طرح تحول سلامت در دولت تدبیر و امید بسیاری از چالش ها رفع شده و با ادامه ی این طرح نیز توسعه خواهد یافت.
مرکز (کلینیک) تخصصی سینه در طبقه اول ساختمان بیمارستان سوختگی شفا درمجتمع آموزشی پژوهشی ودرمانی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس قرار دارد و همه روزه از شنبه تا چهار شنبه ماما ، متخصص جراحی و فوق تخصص جراحی پلاستیک در نوبت صبح ارائه خدمت می کنند.
استان هرمزگان دارای 17 بیمارستان دولتی با یک هزار و 150 تخت فعال است.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده ** انتشار : خلیل تنیده
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید