خبر فوری

طرح غربالگری بینایی کودکان در 63 پایگاه شهرستان قشم آغاز شد

اسماعیل کیانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هدفگذاری امسال پوشش 11 هزار کودک شهرستان قشم در طرح غربالگری بینایی است که در اداره بهزیستی قشم، 54 مهدکودک شامل 44 مهد روستایی و 10 مهدکودک شهری، 2 مجتمع روستایی، 2 پایگاه سلامت و چهار گروه سیاری در روستاهای بدون مهد کودک اجرا می شود.
وی گفت: کودکی که از نظر بینایی مشکوک تشخیص داده شود به مرحله دوم انتقال می یابد که توسط کارشناس بینایی سنجی می شوند و در صورت تشخیص مشکل در مرحله دوم کودک مورد نظر به چشم پزشک ارجاع داده می شود.
کیانی تصریح کرد: سال گذشته از جامعه آماری 9 هزار و 700 کودک بین سه تا 6 سال در شهرستان قشم تعداد هفت هزار و 700 کودک معادل 80 درصد کودکان غربالگری شدند که بالاتر از میانگین 67 درصدی استان هرمزگان بود.
وی افزود: هدف از اجرای این طرح شناسایی به موقع مشکلات بینایی کودکان به منظور جلوگیری از کم‌بینایی و نابینایی است زیرا در صورت تشخیص مشکلات بینایی سنجی در سنین 3 تا 6 سالگی امکان درمان وجود دارد.
رئیس بهزیستی قشم گفت: اگر مشکلات بینایی در کودکی شناسایی تحت درمان نشود، پس از 12 سالگی درمان کامل نخواهد بود و از این رو طرح غربالگری برای شناسایی دقیق به همراه معاینه و پیگیری برای مراحل درمان اجرا می شود.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500
انتشار: حسین آزادمنجیری

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید