خبر فوری

خسارت احتمالی زلزله زیارتعلی رودان بررسی می شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایرنا ، فریدون همتی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در نخستین ساعت وقوع این زمین لرزه، نیروهای امداد و نجات استان هرمزگان اقدام های لازم برای جلوگیری از بروز خسارت احتمالی این زلزله را انجام داده و در حال بررسی میزان خسارت احتمالی آن هستند.
وی بیان داشت: پس از مشخص شدن میزان خسارت های احتمالی، اطلاعات در اختیار رسانه ها و افکار عمومی قرار می گیرد.
فرماندار شهرستان رودان و بخشدار رودخانه بر اساس دستور استاندار هرمزگان ، در محل وقوع زلزله حاضر شده و از نزدیک وضعیت و میزان خسارت احتمالی را بررسی و در صورت نیاز اقدام های لازم را انجام خواهند داد.
بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه 5 و نیم ریشتر بامداد امروز ساعت سه و 54 دقیقه و 14 ثانیه در عمق 20 کیلومتری و در فاصله 18 کیلومتری زیارتعلی شهرستان رودان رخ داد.
تاکنون هفت پس لرزه دیگر با بزرگی 2.4، 2.6، 2.6، 3.3، 2.9، 3.4 و 2.9 این منطقه را لرزانده است.
زمین لرزه بامداد امروز زیارتعلی هرمزگان در حالی رخ داد که این شهر پنجشنبه نهم شهریور ماه امسال نیز زلزله 5 و 4 دهم ریشتری را تجربه کرده است.
زمین لرزه نهم شهریور خسارت جانی نداشت اما 36 میلیارد و 900 میلیون ریال خسارت مالی بر جای گذاشت.
شهر زیارتعلی مرکز بخش «رودخانه» شهرستان رودان است که 2 هزار و 700 نفر جمعیت داشته و در فاصله 42 کیلومتری شمال شرق این شهرستان واقع شده است.
رودان در شرق مرکز استان هرمزگان در فاصله 90 کیلومتری بندرعباس قرار دارد.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده ** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید