خبر فوری

افزایش ۲۵ درصدی صادرات غیر نفتی از هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، محمد عباسی افزود: هدفگذاری صادرات غیرنفتی سالجاری هرمزگان  دو میلیارد دلار است که تا کنون ۴۶ درصد آن محقق شده است. پیش از این هدفگذاری صادرات غیرنفتی هرمزگان یک میلیارد و ۵۵۲ میلیون دلار بود که با توجه به ظرفیت‌های هرمزگان به دو میلیارد دلار افزایش یافت.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: سنگ گچ، سنگ مس، آهن و محصولات کشاورزی از مهمترین کالاهای صادراتی استان است که به کشورهای امارات متحده عربی، چین، ترکیه، هند و عمان صادر می‌شود.

عباسی با اشاره به اینکه ۲۹ مهر روز ملی صادرات نامگذاری شده است گفت: به همین مناسبت از ۲۵ واحد صادراتی نمونه در استان تجلیل می‌شود. یک واحد صادراتی هم امسال به عنوان نمونه کشوری انتخاب شده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت معدن و تجارت استان گفت: کمک به تجار، بازرگانان و واحدهای تولیدی صادراتی تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال برای شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی، بازپرداخت سود تسهیلات بانکی، کمک به راه اندازی مراکز فروش و بازاریابی محصولات صادراتی ایرانی در بازارهای هدف از جمله مشوق‌هایی است که در بسته حمایتی صادرات غیر نفتی در نظر گرفته شده است.

مجید میری افزود: پرداخت بخشی از هزینه‌های ثبت نشان‌های تجاری ایرانی در بازارهای هدف و کمک به تبلیغات و بازاریابی در حوزه صادرات از دیگر مشوق هاست.

شایان ذکر است، سال گذشته  مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار کالای غیر نفتی از هرمزگان صادر شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید