خبر فوری

مرکز فرهنگی دفاع مقدس هرمزگان در سال ۹۸ تکمیل می‌شود؟

سجاد امیریان در گفت‌وگو با ایسنا درباره مراکز فرهنگی شهر بندرعباس و جزیره هرمز توضیح داد: استان هرمزگان مانند سایر استان‌ها در دوران دفاع مقدس به ایفای نقش پرداخته است و بر همین مبنا ضرورت دارد که نقش رزمندگان هرمزگانی و تاریخ باشکوه خلیج فارس به نسل‌های مختلف منتقل شود.

وی افزود:زمینی به مساحت ۱۳ هزار و ۶۰۰ مترمربع برای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان هرمزگان در جوار ساحل خلیج فارس در بندرعباس تملک شده است.ساختمان این مرکز   در مرحله پی‌ریزی قرار دارد اما با توجه به اینکه نمایشگاه‌های دفاع مقدس در این محل برپا می‌شود تعدادی نفربر، قایق و آثار حجمی مرتبط با دوران دفاع مقدس در آنجا جانمایی شده است.

امیریان یادآور شد: سال ۱۳۹۸چشم‌اندازی است که برای تکمیل مرکز فرهنگی استان هرمزگان تعیین شده اما روند این تکمیل بستگی به تأمین بودجه و اعتبار مالی دارد. آنچه که ما تاکنون برآورد کرده‌ایم حدود هشت تا ۱۰ میلیارد تومان است. همچنین بخشی از این موزه در آب‌های خلیج فارس قرار دارد تا به رزم‌های دریایی نیز بپردازیم.

معاون روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان درباره مرکز فرهنگی دفاع مقدس جزیره هرمز هم بیان کرد: این مرکز فرهنگی ۷۰۰ مترمربع مساحت دارد و در جوار قلعه پرتغالی‌ها واقع شده است. فعالیت اصلی این مجموعه مربوط به کارهای اسنادی دفاع مقدس است.همچنین در دوران دفاع مقدس رزمندگان از این محل برای حضور در جبهه اعزام می‌شدند. علاوه بر این در مرکز فرهنگی دفاع مقدس هرمز نقشه‌های قدیمی خلیج فارس نیز موجود است. این مجموعه سه سال است که فعالیت خودش را آغاز کرده است.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید