خبر فوری

‌65 سازه آبخیزداری در هرمزگان ساخته شد

امید ذاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دربندرعباساظهار داشت: این شمار سازه آبخیزداری ظرفیت استحصال سالانه 21 میلیون مترمکعب رواناب سطحی را دارد.

وی با اشاره به نقش مهم خیران در اجرای پروژه‌های آبخیزداری تصریح کرد: مجمع خیران منابع طبیعی هرمزگان، نخستین مجمع خیرین کشور در این حوزه می‌باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: میزان سرمایه‌گذاری انجام شده از سوی خیران برای اجرای پروژه جنگل‌کاری و عملیات آبخیزداری در هرمزگان رقمی بیش از 10 میلیارد تومان است.

وی هدف از اجرای طرح‌های آبخیزداری را تولیدات پایدار کشاورزی و روستایی و کنترل و کاهش خسارت سیل، تغذیه و تعادل بخشی آب‌خوان‌های زیر زمینی ، تعدیل اثرات خشکسالی و حفاظت خاک و کنترل فرسایش و رسوب در حوزه‌های آبخیز عنوان کرد.

این مقام مسئول بیان داشت: عملیات اجرایی 20 هکتار جنگل‌کاری و 9 پروژه آبخیزداری نیز با مشارکت خیران در هرمزگان امسال آغاز شده است.

 به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری تسنیم، استان هرمزگان دارای هفت هزار و 430 سازه آبخیزداری با ظرفیت سالیانه افزون بر 400 میلیون مترمکعب مهار سیلاب است.

از مساحت هفت میلیون و 200 هزار هکتاری استان هرمزگان، شش میلیون و 900 هزار هکتار جزو عرصه‌های منابع طبیعی است که یک میلیون و 80 هزار هکتار آن جنگل، چهار میلیون و 93 هزار هکتار مرتع و یک میلیون و 565 هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می‌دهد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید