خبر فوری

آیت‌الله نوری‌همدانی: طرف مقابل برجام در طول تاریخ چهره‌ای استعماری از خود برجای گذاشته است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای شهر قم یکی از مسائل مهم زندگی را مدیریت صحیح امور بیان و اظهار داشت: خداوند متعال برای مدیریت دستگاه‌ها و اعضای بدن انسان مدیریت روح را قرار داده است، مدیریت از خانه آغاز و به کوچه، محله، شهر، استان و کشور می‌انجامد.

وی با اشاره به آیات سوره شوری گفت: در این سوره مطالبی بیان‌ شده که بر اساس آن باید مدیریت صحیح را در زندگی خود مدنظر داشته باشیم، نخستین شاخصه ایمان است، مسائل اسلام مبتنی بر خدا محوری است و انسان باید با توکل بر خداوند به انجام امور بپردازد.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر حساسیت انسان مؤمن در برابر گناه ادامه داد: انسان‌های مؤمن کسانی هستند که به دعوت پروردگار جواب مثبت داده‌اند و به نماز که سمبل عبادت‌ها است اهمیت می‌دهند، همچنین کارهایشان را بر اساس مشورت انجام داده و استبداد ندارند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به مسئله برجام و سخنان اخیر ترامپ گفت: جریان برجام از ابتدا نیز مقام معظم رهبری فرمودند که می‌خواهیم سنگ محکی بزنیم و به طرف مقابل آمریکا، انگلستان و فرانسه اعتماد نداریم این چهره‌ها در تاریخ ایران چهره‌ای استعماری و استثماری داشته‌اند.

وی افزود: این چهره‌ها با نظر خصمانه به جهانیان می‌نگرند، برای مثال نخست‌وزیر انگلستان به کشورهای عربی آمده و در ملاقات خود با سران عرب، ایران را کشوری تروریستی می‌خواند و یا ترامپ در عربستان با رقص شمشیر به مشورت با آل‌خلیفه می‌پردازد در حالی‌که خداوند متعال شرایط بسیاری برای مشورت با افراد بیان کرده تا راه صحیح را پیدا کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان کرد: شهر مقدس قم دارای مشکلات بسیاری است و این شهر پایگاه انقلاب اسلامی است و عنایت بسیاری به این شهر وجود دارد همچنین بافت شهر بافت خاصی است و این شهر بسیار گسترش‌یافته است از این‌رو اداره این شهر نیازمند مدیریت صحیح است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به مسئله گردشگری شهر قم گفت: برای آنکه این مشکلات حل شود جز با توکل بر خداوند امکان‌پذیر نیست و مسئله مضیقه مالی شهر بسیار مهم است امید داریم با تولید و اشتغال مشکلات حل شود. در هر مجموعه‌ای که بین اعضا الفت و انسجام باشد موفقیت به وجود خواهد آمد. امید است اعضای شورای پنجم قم در راه حل مشکلات شهر قدم بردارند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید