خبر فوری

آغاز اجرای طرح جامع مدیریت و حفاظت از محیط‌زیست سواحل جنوب کشور در هرمزگان

‌به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، ‌مدیرکل دفتر سواحل و تالاب‌های ساحلی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور در مراسم آغاز به کار این مرکز، گفت: در این طرح که با همکاری گروه همکاری‌های بین‌المللی ژاپن با نام اختصاری جایکا اجرا می‌شود، گونه‌ها و زیستگاه‌ها و عوامل تهدیدی آن‌ها مورد شناسایی قرار می‌گیرد.

شهرام فداکار خاطرنشان کرد: محیط‌زیست دریایی در کشورمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، چون کشور ما از شش هزار کیلومتر خط ساحلی و 400 هزار کیلومتر عرصه دریایی برخوردار است.

وی ادامه داد: این عرصه‌های دریایی آن‌طور که باید در محاسبات ملی ما موردتوجه قرار نمی‌گیرند و ضرورت دارد نسبت به این موضوع جدیت بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل دفتر سواحل و تالاب‌های ساحلی سازمان حفاظت محیط‌زیست، حفاظت از محیط‌زیست دریایی را امری فرا بخشی دانست و عنوان کرد: اجرای طرح جامع مدیریت و حفاظت از محیط‌زیست مناطق ساحلی جنوب کشور موجب می‌شود تجربه جهانی را این سواحل پیاده کنیم.

فداکار تصریح کرد: هرمزگان نخستین استان ساحلی است که این طرح در آن اجرایی می‌شود و تلاش‌ها برای تحقق این طرح جامع از سال 90 آغازشده بود و اجرای آن دستاوردهای مهمی به همراه خواهد داشت.

وی بابیان اینکه سیاست کلان نظام توسعه دریا محور در کشور است، اضافه کرد: توسعه و حفاظت از سواحل باید به شکل متوازن باشد و طرح جامع مدیریت و حفاظت از محیط‌زیست مناطق ساحلی جنوب کشور می‌تواند الگویی برای توسعه در کشور باشد.

مدیرکل دفتر سواحل و تالاب‌های ساحلی سازمان حفاظت محیط‌زیست خاطرنشان کرد: آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن (جایکا) همکاری و جدیت بسیار خوبی برای اجرای این طرح داشته و خواسته ما این است که مسئولان استان هرمزگان از این طرح حمایت مادی و معنوی داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان گفت: هرمزگان با ۱۵۰۰ کیلومتر مرز آبی و ۱۴ جزیره و اتصال به آب‌های آزاد یکی از مهم‌ترین زیست‌بوم‌های کشور است.

مجید وفادار افزود: نتایج این طرح برای استفاده در طرح‌های توسعه‌ای مرداد سال ۱۳۹۷ اعلام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، اجرای طرح جامع مدیریت و حفاظت از محیط‌زیست مناطق ساحلی جنوب کشور براساس توافق میان سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور و آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن (جایکا) به‌صورت پایلوت در استان هرمزگان آغاز شد.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید