خبر فوری

فرماندار قشم: پژوهش سراها شکاف بین علم و بازار را پر کنند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایرنا، علیرضا نصری روز شنبه در جلسه بررسی برنامه و عملکرد رابطین پژوهشی در پژوهش سرای جوان قشم افزود: آموزش و پرورش باید پرورش روحیه پژوهش، خلاقیت، ابتکار و نوآوری در دانش آموزان را سرلوحه خود قرار دهد.
وی ادامه داد: در وضع کنونی به جای ایجاد و بارور کردن روحیه خودباوری و خلاقیت در دانش آموز فقط محفوظات ذهنی را به وی تحمیل می شود که در نتیجه آن فرد پس از گذراندن مقاطع مختلف بدون خلاقیت و آگاهی های لازم با بازار کار مواجه می شود و کار را فقط در پشت میز نشینی دنبال می کند.
نصری تصریح کرد: دانش آموز باید طوری پرورش یابد که توانایی ها و استعدادهای خود را بشناسد و احساس کند که با خلاقیت در حوزه استعدادهایش می تواند کارآفرینی و کارآیی داشته باشد.
وی افزود: این استعداد و توانایی در هوش دانش آموزان ایرانی وجود دارد و آموزش و پرورش باید با برنامه ریزی صحیح این استعدادها را در مسیر شکوفایی خود قرار دهد تا در آینده ای نزدیک منشأ توسعه و پیشرفت بیش از پیش کشور را فراهم شود و حتی با ایده پردازی این دانش آموزان بتوان سهم کشور را در بازار جهانی و در رقابت با اقتصاد دنیا افزایش داد.
فرماندار قشم ادامه داد: دولت از ابتکار ارزشمند آموزش و پرورش برای گسترش مراکز پژوهش سراها و پژوهش های دانش آموزی حمایت همه جانبه می کند و از هر ایده خلاقانه و مبتکرانه برای پیشرفت و توسعه استقبال می شود.
وی گفت: تقویت روحیه و باور تحقیق و پژوهش و به پیش بردن برنامه ها بر اساس یک روش علمی راهی است که کشور را به مسیر توسعه و پیشرفت می رساند که برای تحقق این امر نیاز است تا علم ورزی، کارآفرینی و خلافیت با سرعت و شتاب بیشتری در پژوهش سراها و پژوهشکده ها دنبال شود.
مدیر مرکز پژوهش سرای جوان قشم نیز در این جلسه گفت: این مرکز با 110 رابط پژوهشی فعالیت خود را زیر نظر آموزش و پرورش قشم از سال گذشته آغاز کرده است.
رامین اکبری افزود: از هر مدرسه یک نفر به عنوان رابط پژوهشی انتخاب می شود که این رابطان با شناسایی استعدادهای دانش آموزان در مدارس آنها را به پژوهش سرا معرفی می کنند.
وی ادامه داد: مرکز پژوهش سرای قشم در مدت فعالیت یک ساله خود 41 رتبه برتر استانی و کشوری را کسب کرده است که این امر نشان از عملکرد موفق این مرکز دارد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500
انتشار: حسین آزادمنجیری

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید