دومین جشنواره سراسری ادبی “حبیب حرم” در همدان برگزار شد

 به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، دومین جشنواره سراسری ادبی "حبیب حرم" با حضور برگزیدگان این جشنواره، اقشار مختلف مردم، هنرمندان، مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی در همدان برگزار شد.

 در ابتدای این همایش فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تجلیل از مقام شامخ قافله سالار شهدای مدافع حرم اظهار داشت: شهید همدانی از افرادی بود که توانست هییت‌های بزرگ مذهبی مانند "هییت رزمندگان ثارالله" را در همدان راه‌اندازی کند.

وی با قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره سراسری ادبی حبیب حرم  افزود: بیش از هزار اثر ارزشمند توسط 350هنرمند کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است  که بر خود وظیفه می‌دانم از همه افراد شرکت کننده در دو دوره تشکر کنم.

مظاهر مجیدی ضمن تجلیل از خانواده شهید همدانی بیان کرد: امروز سبب افتخار است که می‌بینیم تلاش‌های چهل ساله شهید همدانی نتیجه داد  و زحمات ایشان برای ایجاد آرامش در منطقه در حال تحقق است.

وی با اشاره به سخنان سخیف رییس جمهور آمریکا علیه ملت ایران و عصبانیت آنها تصریح کرد: شهید همدانی به تنهایی در روزهایی که وحشت سوریه را گرفته بود  ایستادگی کرد تا درس مقاومت را به ما یاد دهد به همین دلیل الان  نیروهای این شهید معزر در سوریه راه او را ادامه می‌دهند.

فرمانده سپاه همدان عصبانیت رییس جمهور آمریکا از ایران را نتیجه زحمات شهید همدانی برشمرد و تاکید کرد: امیدواریم خداوند به ما و مسئولان توفیق دهد مسیری که شهید همدانی ترسیم کرد را ادامه دهیم.

وی شهادت شهید همدانی را عامل مهمی در علاقه مردم به ویژه جوانان برای حضور در جبهه مقامت دانست و گفت: علاوه بر تقدیم  13 شهید مدافع حرم توسط مردم همدان، هنگام سازماندهی گردان فاتحین افراد بسیاری با نگاه ملتمسانه درخواست داشتند تا در این سطح سازماندهی شوند و استقبال به گونه‌ای بود که ما نمی‌توانستیم از بین آنها فردی را انتخاب کنیم.

 پس از سخنان فرمانده سپاه همدان و شعر خوانی توسط دوتن از شعرایی که آثار خود را به جشنواره ارسال کرده بودند، بهناز ضرابی زاده نویسنده اثر درخشان و تحسین شده "دختر شینا" و "گلستان یازدهم" به روی سن آمده و بیانیه هیئت داوران در بخش داستان کوتاه را قرائت کرد.

در ادامه مراسم ضمن رونمایی از کتاب شعر حبیب حرم و مستند رزمندگان ثارالله، مشاورعالی مقام معظم رهبری دکتر غلامعلی حدادعادل پیرامون نقش شهید همدانی در جبهه مقاومت، دلایل عصبانیت آمریکا از جمهوری اسلامی، نقش انقلاب اسلامی در جهان و وظیفه ما نسبت به آن ،نقش شهدای مدافع حرم در جبهه مقاومت و غیره  به سخنرانی پرداخت.

در بخش پایانی مراسم اختتامیه دومین جشنواره سراسری ادبی "حبیب حرم" نفر سوم و  از افراد شایسته تقدیر در بخش داستان کوتاه  و  همچنین افراد برگزیده بخش شعر تجلیل و قدردانی شد.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید