هرمزبان:گروه اجتماعی: مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان گیلان با بیان اینکه در فطرت انسان میل به پرستش معبود حقیقی است، گفت: فهم دقیق رابطه عبودیت با پروردگار، اساس سبک زندگی انسان را متحول می‌سازد.

فهم دقیق رابطه عبودیت با پروردگار، سبک زندگی را متحول می‌سازد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد گیلان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد حسین صفوی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان گیلان دیروز در دومین نشست مسئولین اقامه نماز دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان گیلان، با بیان تأثیر نماز بر اعمال انسان، اظهار کرد: انسان موجود تحسین برانگیز آفرینش برای رشد خود نیازمند ارتباط با جهان آفرینش است؛ در فطرت او میل به پرستش معبود حقیقی است و نماز که برنامه اعلام شده از سوی خالق است در واقع یادآور رابطه بندگی و شیدایی او نسبت به پروردگار است.

وی تصریح کرد: فهم دقیق رابطه عبودیت با پروردگار، اساس سبک زندگی انسان را متحول می‌سازد؛ اگر کسی خود را آفریده خدا بداند و برای خود هیچ گونه استقلالی قائل نباشد، هرگز نمی‌تواند گامی بی‌اذن او بردارد و تمام لحظات زندگی خویش را با اراده او تنظیم می‌کند و به رنگ خدا در می‌آورد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان گیلان با اشاره به تأثیر فضای مجازی بر نسل جوان، بیان کرد: امروز فضای مجازی با آن گستردگی و ابعاد گوناگون بی‌شباهت به فضای حقیقی نیست با این تفاوت که در فضای مجازی آزادی عمل بیشتری از سوی جوانان و غیر آنان احساس می‌شود، علی رغم منافع زیادی که بر فضای مجازی مترتب است.

وی افزود: متأسفانه فضای مجازی آثار مخرب فراوانی را در پی دارد که از آن جمله می‌توان به تضییع عمر،اتلاف وقت و زمان به عنوان سرمایه بی‌بازگشت، واقع نمایی امور کذب و غیر مستند و تولید فضای مسموم و شبهه ناک، ایجاد تردید در باورهای دینی، تضعیف روحیه آرمان‌گرایی و در کل غلبه تأثیر منفی بر روح و روان مخاطبان، اشاره کرد.

دکتر صفوی تأثیرپذیری نماز جهت جلوگیری از دچار شدن به گناه در فضای مجازی را مهم عنوان و خاطرنشان کرد: زمانی که نماز در جایگاه واقعی خود قرار گرفت، انسان خود را همیشه در محضر خدا می‌بیند و به نظارت دائمی، باور پیدا می‌کند.

این مقام مسئول با تأکید بر مهم بودن مسئولیت مدیران و مسئولین ستاد اقامه نماز در دانشگاه‌ها،تصریح کرد: مدیران و مسئولین اقامه نماز در دانشگاه‌ها نقش و جایگاه حاکمیتی دارند و از این جهت که نماینده حکومت اسلامی هستند بر آنان لازم است که قبل از دیگران و پررنگ‌تر از همگان در امر نماز کوشا باشند و جاذبه‌های نماز را افزایش دهند و موانع گرایش به نماز را برطرف نمایند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان گیلان ادامه داد: شرکت در نماز جماعت، تنظیم برنامه‌های درسی دانشجویان جهت عدم برخورد با ساعت نماز، توجه به فضای نمازخانه‌ها، گسترش و زیباسازی و تجهیز و تکمیل فضای نمازخانه، اصالت دادن به حضور در جماعت برای خود و استادان و کارکنان و قرار دادن همین حضور به عنوان یک معیار و شاخص ارزشیابی فرهنگی و در یک کلام اهتمام جدی به امر نماز به عنوان امر ویژه الهی باید مورد توجه قرار گیرد .

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید