خبر فوری

دوره سلامت بهداشت و روان ویژه دانش آموزان در ابوموسی برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان ابوموسی، عزیزالله سهرابی معاون پرورشی و تربیت بدنی با اعلام این خبر افزود: این دوره با هدف ایجاد فراشناخت عاطفی در دانش آموزان برگزار شد.

سهرابی افزود: دانش آموزان درباره گفتار، رفتار و حرکات خود فکر می کنند و این افکار هستند که آنها را کنترل می کنند اما گاهی نیاز است تا درباره افکار خود نیز فکر کنند.

این مدرس دانشگاه در ادامه به حدیث معروف حضرت علی (ع) اشاره نمود که فرمودند:«مراقب افکارت باش که به گفتارت تبدیل می شود، مراقب گفتارت باش که به رفتارت تبدیل می شود، مراقب رفتارت باش که به عادتت تبدیل می شود و مراقب عادتت باش که به سرنوشتت تبدیل می شود.»

این مقام مسئول افزود: حضرت علی (ع) در 1400 سال پیش ریشه حرکات و سکنات آدمی را در افکارش دانسته و از همین رو است که مهارت خودمراقبتی دانش آموزان از فراشناخت و کسب تسلط آنها نسبت به افکارشان آغاز می شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش تأکید نمود نیاز است دانش آموزان مهارت هایی را برای محافظت خود از آسیب های اجتماعی کسب نمایند.

وی افزود: در این دوره ویژگی های شخصیتی ارتقای سلامت دانش آموزان، راهکارهایی برای بهبود سلامت بهداشت و روان و راهکارهایی برای ببهود محیط اجتماعی-عاطفی بیان شد.

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید