خبر فوری

یاد باد آن روزگاران یاد باد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار ایرنا، بیستم مهر ماه سال 1390 بود که رهبر معظم انقلاب پس از 23 سال به استان کرمانشاه سفر کردند و دیدگان منتظر مردمی که در روزهای آتش و خون قدمی پا پس نکشیده و سلحشورانه و غیرتمندانه از خاک کیانشان دفاع کردند به دیدارش منور شد.
پس از انتشار خبر سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه، ستادهای استقبال مردمی در سراسر استان که عمدتا خودجوش و از نیروهای مردمی بودند شکل گرفت و هر چه به زمان سفر تاریخی رهبرمعظم انقلاب نزدیک تر می شدیم شور و حال وصف ناپذیر مردم بیشتر می شد.
' آمد آنکس که ز نامش دل و جان زنده شود'، 'خاک پایت توتیای چشم ما'، 'ای رهبرم سید علی، تو فرزند پیغمبری'، 'صل علی محمد، نائب مهدی آمد'، 'تا وقتی امام عاشقان غایب است، اطاعت از خامنه ای واجب است' و ' عشق یعنی لافتی الی علی، عشق یعنی رهبرم سیدعلی' از جمله پارچه نوشته هایی بود که بر در و دیوار شهر به چشم می خورد.
در روز ورود حضرت آقا به کرمانشاه نیز سیل جمعیت شهروندان کرمانشاهی با در دست داشتن پارچه نوشته هایی نظیر 'جانم فدای رهبر'، 'ای جوانان حیدری باید شدن، جان فدای رهبری باید شدن'، 'خاک پای رهبرم توتیای چشم ما' و 'هاتی خوش هاتی' برای دیدار مولا و مقتدایشان لحظه شماری می کردند.
در این میان پیامک های مختلفی با مضمون شادباش سفر رهبر فرزانه انقلاب به کرمانشاه رد و بدل می شد که یکی از زیباترین آن ها این بود که 'آواز خوش ترانه ای می آید/ خوش حالی بی کرانه ای می آید/ با شور و شعف چلچله ها می خوانند/ سید علی خامنه ای می آید'.
برای مردمان این دیار که ناملایمات روزگار، ذره ای از عشقشان به نظام و ولایت نکاسته بود آن روزهای انتظار چه دیر می گذشت، انگار به پای ثانیه ها سنگ بسته بودند، مردمان این سرزمین کهن که به میهمان نوازی شهره آفاق اند، چشم به راه میهمان عزیزی بودند تا خاک قدومش را طوطیای چشم خود کنند.
آن روزها تمامی معابر کرمانشاه غرق در عطر گل و گلاب و اسپند شده بود، چراغانی و آذین بندی خیابان های این شهر بشارت از آمدن میهمانی را می داد که بزرگ مردی از تبار خورشید بود و می خواست جامه ای بهاری بر تن پاییز این استان بپوشاند، جامه ای که عطر بهاری اش تا همیشه بر تن این دیار جنگ زده جاودانه می ماند.
کرمانشاه در شامگاه 19 مهر سرخوش از سفر ولی امر مسلمانان جهان بود و به شکرانه حضور آفتاب عالم تاب انقلاب، در تمامی مساجد استان نماز شکر و دعای توسل خوانده شد و بانگ 'الله اکبر' نیز در اماکن مقدس استان، طنین انداز گردید.
و سرانجام 20 مهر 1390 از راه رسید، ساعت استقبال از رهبر معظم انقلاب 8:30 دقیقه صبح و از مسیر میدان آزادی به سمت ورزشگاه آزادی کرمانشاه اعلام شده بود اما در ساعات اولیه صبح که هنوز آفتاب نیز طلوع نکرده بود، مسیرهای استقبال از مقام معظم رهبری در کرمانشاه مملو بود از مردمانی که روانه خیابانها شده بودند تا شاید دیر گذشتن لحظه های انتظار را کمتر احساس کنند.
مردمی که منتظر بودند عقربه های ساعت هر چه سریعتر حرکت کند و در زمان دیدار با ولی امرشان از حرکت بیاستد تا آن لحظات فراموش نشدنی هرگز به پایان نرسد.
پیشوازان مقام عظمای ولایت در 20 مهر فقط کرمانشاهیان نبودند، بلکه گروه گروه از مردمان شهرستان های استان و حتی استان های همجوار نیز به دیدار خورشید تابان آسمان ولایت ایران، به این دیار آمده بودند تا یکصدا به جهانیان بفهمانند همچون پاسبان امین مرزهای ایران و انقلاب، پیرو ولایت فقیه نیز هستند.
لحظه های انتظار برای دیدار مقام معظم رهبری به سختی سپری می شد، صدای تپش های قلب مردم را قابل شنیدن بود که سرانجام این انتظار 23 ساله به پایان رسید و خودرو حامل رهبر فرزانه انقلاب و برخی همراهانشان در میان سیل جمعیت مشاهده شد و مردم مشتاق فریادهای ' ای رهبر آزاده آماده ایم آماده'، 'صل علی محمد، نایب مهدی آمد' سر می دادند.
ماموران در دو طرف خیابان ایستاده بودند و سعی داشتند نظم را در میان استقبال کنندگان برقرار کنند اما خروش جمعیت مردمی عاشق و ولایت مدار بیش از اینها بود و مردم خود را به خودرو حامل رهبر فرزانه انقلاب رساندند و آن را چونان نگینی تابناک در میان گرفتند و آنچه که در وجودشان که حاکی از عشق و ارادت و ادب بود را فریاد زدند و به مولایشان خوش آمد گفتند.
تصویر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دستان مردم بالاتر از هر چیزی به چشم می خورد و ابراز عشق به ولایت در نگاه همه آنها موج می زد، هرکسی سعی داشت خود را به خودرو رهبری رسانده و از نزدیکترین فاصله ممکن عشق و ارادتش را به حضرتش نشان دهد.
همه فریادها جز عشق به رهبری چیزی دیگر را نشان نمی داد، حضور نوجوانانی با سر بند 'خامنه ای امام، مرجع عالی مقام' در بین دیگران مشهود بود و همه منتظر آغاز سخنان رهبرشان بودند.
سخنان آقا در جمع مردم کرمانشاه آغاز می شود: 'بسیار خرسندم و خدای متعال را شاکرم که این توفیق را امروز – اگر چه دیرهنگام – به این بنده حقیر داد که در جمع شما مردم عزیز و وفادار و مؤمن کرمانشاه حضور پیدا کنم، اگر دیدار از شهر شما و استان شما تاخیر افتاد، این از اهمیت این استان و مردم عزیز آن نمی کاهد، این استان از لحاظ جایگاه انسانی و جایگاه طبیعی و جایگاه جغرافیایی، یکی از استان های ممتاز کشور عزیز و پهناور ماست'.
رهبر فرزانه انقلاب در ادامه به معرفی مردم کرمانشاه می پردازند تا شور و شعفی وصف نشدنی در وجود یکایک کرمانشاهیان ایجاد شود: ‘برخی از خصوصیات مثبت، بین مردم سرتاسر کشور مشترک است؛ ولی بعضی از خصوصیات در برخی از استان ها برجسته تر و پررنگ تر است، مردم کرمانشاه را از دیرباز به جوانمردی، سلحشوری، وفاداری و مهربانی شناختیم؛ مردمی غریب نواز، مردمی مهمان نواز و به طور خلاصه، دارای صفات نیکِ پهلوانی، این جزو خصوصیاتی است که در کرمانشاه می درخشد؛ از دور و نزدیک، همه این را می دانند و احساس می کنند’.
سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه علاوه بر برکات فراوان معنوی، دستاوردهایی زیادی نیز در بخش های عمرانی و توسعه برای استان کرمانشاه به همراه داشت که امیدواریم با بهره برداری کامل از این پروژه ها شاهد پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر استان باشیم.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید