خبر فوری

تعامل خانه و مدرسه کلید ساخت آینده مطلوب برای فرزندانمان است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان ابوموسی، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا محب زاده مدیر آموزش و پرورش این شهرستان در جلسه مدیران با موضوع هفته پیوند اولیاء و مربیان، با اشاره به اهمیت ارتباط محکم و مداوم خانه و مدرسه در رشد و تعالی فرزندان جامعه افزود: آموزش و پرورش به تنهایی وظیفه تعلیم و تربیت را بر عهده ندارد بلکه امروزه تعلیم و تربیت را با یک نگاه وسیع باید بنگریم.

محب زاده افزود: در یک نگاه وسیع، تعلیم و تربیت بر سه رکن خانواده، مدرسه و جامعه استوار است و هنگامی که این ارکان وظایف خود در قبال تعلیم و تربیت را به درستی ایفا نمایند می توان انتظار داشت که جامعه به سمت تعالی و توسعه علمی و اخلاقی و فرهنگی پیش برود.

وی در ادامه تصریح کرد: شعار هفته پیوند امسال «انجمن اولیا و مربیان کارآمد، مدرسه سرآمد» انتخاب شده است که یک واقعیت روشن در رابطه با تأثیر بسزای انجمن اولیا و مربیان در بهبود وضعیت آموزشی و پرورشی  مدرسه را بیان می کند.

حجت الاسلام محب زاده با بیان اینکه امروزه با پیشرفت علم، و توسعه ابزارها و همگانی شدن شبکه های اجتماعی، فرزندان جامعه دانستنی هایشان بیشتر شده است افزود: علم فرّار است و اگر بچه ها بتوانند دانستنی هایشان را بنویسند چه بسا نویسنده های بهتری از دیگران بشوند.

محب زاده افزود: تقویت سواد مکتوب دانش آموزان باید در اولویت کاری معلمان گرامی قرار بگیرد به گونه ای که بچه ها بتوانند به راحتی افکار، اندیشه ها و دانستنی هایشان را به روی کاغذ بیاورند.

مدیر آموزش و پرورش ابوموسی ابراز داشت: برگزاری مراسم متمرکز شهرستانی در سالن اندیشه، برگزاری دوره های آموزش خانواده  با موضوع آسیب شناسی فضای مجازی و سلامت جسم و روان از جمله برنامه‌های مهم این هفته در ابوموسی است.

وی اضافه کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، تقدیر از انجمن های فعال سال گذشته و دعوت از اولیای دانش آموزان برای حضور در نماز جماعت مسجد جامع در روز جمعه از دیگر برنامه‌های هفته پیوند اولیا و مربیان در ابوموسی است.

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید