خبر فوری

مدارس استفاده کننده از نیروهای فاقد مجوز گزینش قشم توبیخ می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری تسنیم از قشم، بهرام پوراشرف امروز در جمع مدیران مدارس غیر دولتی این شهرستان اظهار داشت: هویت تمامی نیروهای آموزشی و اداری مدارس غیردولتی باید برای آموزش وپرورش محرز شده باشد این مدارس موظف هستند از به‌کارگیری نیروهای فاقد مجوز گزینش اجتناب کنند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش قشم 41 مدرسه غیردولتی دارد که مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم را در بر می‌گیرد.

این مسئول افزود: 258 پرسنل آموزشی و اداری در مدارس غیر دولتی مشغول به فعالیت هستند که بیش از دو هزار و 540 دانش‌آموز را تحت پوشش قرار داده‌اند و با ادامه روند ثبت نام دانش آموزان پیش دبستانی، این آمار رو به افزایش می‌رود.

پوراشرف دارا بودن مجوز گزینش را برای نیروهای آموزشی و اداری مدارس غیر انتفاعی ضروری دانست و بیان داشت: هویت تمامی نیروهای آموزشی و اداری مدارس غیردولتی باید برای آموزش و پرورش محرز شده باشد این مدارس موظف هستند از به‌کارگیری نیروهای فاقد مجوز گزینش اجتناب کنند.

مدیر آموزش وپرورش قشم، مدارس غیردولتی را تجلی اعتماد دولت و مردم به یکدیگر خواند و خاطر نشان کرد: مدارس غیردولتی با هدف کمک به دولت به‌وجود آمده است تا در مسیر آموزش و پرورش فرزندان همراه و همگام مدارس دولتی حرکت کنند و دستگاه تعلیم و تربیت با توجه به سیاست‌های ابلاغی دولت، مشارکت بیشتر بخش خصوصی و گسترش مدارس غیر دولتی را دنبال می‌کند که در این راستا آموزش و پرورش قشم مسیر تأسیس و گسترش این مدارس را تسهیل بخشیده است.

این مسئول اضافه کرد: امروزه شاهد آن هستیم که مدارس غیر دولتی با مدیریت مردمی توانسته است بار بزرگی را از دوش دولت در مسیر تحصیل دانش‌آموزان بردارد و با برنامه‌ریزی مناسب اعتماد والدین را معطوف خود سازند.

پوراشرف به کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی در مدارس مدارس غیر دولتی اشاره کرد و گفت: مدارس غیر انتفاعی می‌توانند با افزایش کیفیت آموزش، ارضای نیازهای متنوع مردم و فراگیران، تنوع در روش‌های عرضه مطالب و همچنین ایجاد و تنوع در محتوا و خدمات آموزشی، با افزایش اعتماد خانواده، نگاه‌ها را به سوی خود معطوف سازد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید