خبر فوری

آیین شوشی قشم به کمیسیون «میراث یونیمای جهانی» راه یافت

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری مهر، کمیسیون میراث یونیمای جهانی ـ اتحادیه بین‌المللی نمایشگران عروسکی UNIMA وابسته به سازمان یونسکو برای بروشور سمینار نمایش های آیینی و عروسکی خود که در پایتخت تئاتر عروسکی جهان، شهر شارل ویل مزیه فرانسه در سپتامبر ۲۰۱۷ برپا بود، عکس «آیین شوشی» جزیره قشم را برگزید.

این عکس یکی از مجموعه عکس‌های احمد بازماندگان قشمی، عکاس قشم است که آیین شوشی را معرفی می کند.

این  اقدام با مکاتبه، پیگیری و ارسال مستندات این آیین از سوی حمیدرضا اردلان، عضو کمیته اجرایی و رئیس کمیسیون میراث یونیمای جهانی است، حاصل شد.

انتشار این عکس با توضیح کوتاه درباره این آئین ناب که امروزه در روستای سلخ جزیره قشم برگزار می ‌شود، سبب خواهد شد تا زمینه ثبت جهانی آن فراهم شود.

در همین راستا عکس دیگری از آئین شوشی بر پوستر دومین نشست کمیسیون میراث یونیمای جهانی که با حضور اعضای این کمیسیون، نمایندگانی از یونسکو، کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم)، سازمان میراث فرهنگی و هنرمندان و پژوهشگران تئاتر عروسکی آئینی و سنتی، ۱۱ و ۱۲ شهریورماه سال جاری در تهران برگزار شد، نقش بسته بود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید