خبر فوری
هرمزبان:پرداخت تسهیلات ویژه برای کشت کلزا در میناب آغاز شد.

پرداخت تسهیلات ویژه کشت کلزا در میناب

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،محمد سالاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب گفت: تسهیلات ویژه کشت کلزا به ازای هر هکتار 30 میلیون ریال است.
محمد سالاری افزود: متقاضیان استفاده از این طرح می توانند به مراکز جهاد کشاورزی مستقر در شهرستان مراجعه کنند.
وی گفت: گسترش کشت های جایگزین و تامین دانه های روغنی مورد نیاز کشور از اهداف اجرای این طرح است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب گفت: کنجاله باقیمانده ارقام خوراکی کلزا هم پس از استحصال روغن،دارای کیفیتی مناسب برای تغذیه دام است .
سالاری افزود : کشت کلزا در میناب از ابتدای آبان به مدت یک ماه بوده و برداشت آن نیز از فروردین ماه آغاز می شود.
وی گفت: یکی از مهمترین مزایای اقتصادی کشت کلزا، خرید تضمینی دولت از کشاورزان است.
هرمزگان با 2 هزار و 350 هکتار سطح زیر کشت و تولید سالانه بیش از 4 هزار تن محصول کلزا ، بعد از استان های خوزستان، مازندران و قم، رتبه چهارم تولید در کشور دارد .
شهرستانهای حاجی آباد ، رودان ، میناب، پارسیان ، بستک و بندرعباس از مناطق مهم کشت کلزا در هرمزگان است.
کلزا یکی از دانه های روغنی با درصد روغن بالا تا حد 45 درصد است و روغن آن نسبت به دیگر دانه های روغنی ، کیفیت و سلامت بیشتری دارد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید