خبر فوری

شفاف سازی فعالیت‌های اقتصادی و حمایت از سرمایه گذاری مهمترین راهکار‌های تحقق اقتصاد مقاومتی

شفاف سازی فعالیت‌های اقتصادی و حمایت از سرمایه گذاری مشروع مهمترین راهکار‌های تحقق اقتصاد مقاومتیبه گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در دیدار و گفتگو با دکتر همتی استاندار هرمزگان ضمن اعلام آمادگی به منظور ارتقاء سطح تعامل و همکاری‌ها میان دستگاه قضایی و استانداری هرمزگان بر لزوم همبستگی و تشریک مساعی با تکیه بر خرد جمعی و التزام به استقلال دستگاه قضایی در قالب شورای تأمین استان هرمزگان تأکید کرد.

در جریان این دیدار که معاونین دادگستری و مسئولان سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه در استان هرمزگان نیز حضور داشتند، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به عملکرد مطلوب شورای تأمین استان هرمزگان و بیان گوشه‌ای از دستاورد‌های این شورا در حوزه‌های مختلف، همبستگی موجود میان سازمان‌های وابسته را زمینه ساز دستیابی به کارنامه‌ای موفق در شاخص هایی، چون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، جرائم خشن و سازمان یافته، مقابله با ترانزیت مواد مخدر، زمین خواری و دریاخواری، احقاق حقوق بیت المال و پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی در سطح استان هرمزگان و حوزه پیرامونی آن برشمرد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در برنامه عملیاتی دادگستری کل استان هرمزگان و بر اساس آمار ارائه شده از سوی معاونت راهبردی قوه قضائیه از حجم پرونده‌های قضایی به شکل چشمگیری کاسته شده به شکلی که در پایان شهریور ماه ۱۳۹۶ موجودی پرونده‌های دادگستری استان هرمزگان کمتر از ۳۸ هزار پرونده است و اوقات رسیدگی در کمترین فاصله زمانی تنظیم و ابلاغ می‌گردند.

وی از کمبود نیروی انسانی به عنوان یکی از مهمترین مشکلات دستگاه قضایی استان هرمزگان نام برد و تحقق دستاورد‌ها و موفقیت‌های دستگاه قضایی استان را مرهون تلاش جهادگونه و احساس مسئولیت قضات و کارکنان دادگستری و سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه در استان هرمزگان برشمرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان احقاق حقوق مردم را رسالت اصلی دستگاه قضایی برشمرد و اظهارداشت: مجموعه دادگستری استان هرمزگان و سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه در زمینه خدمت رسانی به مردم همیشه پیشگام می‌باشند و امیدوارم با همراهی و اهتمام ویژه استانداری و مدیریت اجرایی استان، شاهد پیشبرد اهداف تعیین شده در زمینه ارتقاء شاخص امنیت و کاهش بیش از پیش جرائم و آسیب‌های اجتماعی باشیم که این مهم تنها با تعامل و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و قضایی استان میسر خواهد شد.

این مقام قضایی تأمین امنیت و حفظ آرامش جامعه را بستر ساز توسعه پایدار و بخش جدایی ناپذیر از تکالیف دستگاه قضایی خواند و با اشاره به وضعیت مناسب امنیتی در مناطق مختلف استان اظهار داشت: خوشبختانه با هماهنگی موجود میان دستگاه قضایی و اعضای شورای تأمین استان هرمزگان، اخلالگران و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی امکان فعالیت خرابکارانه در فضای استان هرمزگان را نداشته و در صورت کوچکترین تحرک جزئی با برخورد قاطعانه و بدون اغماض دستگاه قضایی و دیگر دستگاه‌های مسئول مواجه خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با اشاره به منویات داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) و سیاست‌های ابلاغی از سوی ریاست قوه قضائیه در خصوص لزوم مقابله با پدیده قاچاق کالا و ارز، تقویت اهرم‌های نظارتی، شفاف سازی فعالیت‌های اقتصادی و حمایت از سرمایه گذاری مشروع در کنار مبارزه با قاچاق کالا و ارز را از مهمترین راهکار‌های تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان یادآور شد: به منظور بسترسازی برای تحقق اقتصادی پویا و متکی بر تولید ملی باید فضای کشور را برای قاچاقچیان کالا و ارز ناامن کرد.

وی خاطرنشان ساخت: استان هرمزگان استان پیشتاز در عرصه مبارزه با مواد مخدر است.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان موفقیت در حوزه‌های ثبت اسناد و املاک، اثبات مالکیت، اجرای قانون کاداستر، بازرسی، پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق بیت المال را از دیگر دستاورد‌های دادگستری کل استان هرمزگان برشمرد.

در ادامه این دیدار فریدون همتی استاندار هرمزگان بیان داشت: دستگاه قضایی و دیگر مجموعه‌های مربوطه در استان با حجم عظیمی از پرونده‌ها روبرو هستند که با توجه به کمبود نیروی انسانی و حجم بالای مراجعه مردم به این دستگاه باید گفت؛ عملکرد خوب و قابل تقدیری داشته‌اند.

همتی با بیان اینکه همدلی و انسجام میان قوا باعث استحکام نظام می‌شود، عنوان کرد: وقتی ارکان نظام و قوای مختلف با یکدیگر همدل و منسجم باشند کار‌ها بهتر و شایسته‌تر پیش خواهد رفت و نتیجه آن رضایت‌مندی مردم و تقویت نظام خواهد بود.

وی اضافه کرد: شورای تامین نمونه بارز انسجام و همبستگی ارکان نظام است، جایی که در آن برای تصمیم‌گیری‌های مهم از تمامی ارکان و قوای نظام نماینده‌ای وجود دارد.

استاندار هرمزگان عملکرد دستگاه قضایی در هرمزگان را قابل تقدیر دانست و افزود: دستگاه قضایی و دیگر مجموعه‌های مربوطه در استان با حجم عظیمی از پرونده‌ها روبرو هستند که با توجه به کمبود نیروی انسانی و حجم بالای مراجعه مردم به این دستگاه باید گفت: عملکرد خوب و قابل تقدیری داشته‌اند.
همتی اجرای قانون را پشتوانه دستگاه قضایی دانست و بیان داشت: کار در حوزه قضا به دلیل پیگیری و ارتباط مستقیم با مردم بسیار سخت و حساس است که دادگستری و زیر مجموعه آن تاکنون این مهم را به خوبی مدیریت کرده‌اند.

استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی از دیدگاه مقام معظم رهبری، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی همواره یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که با توجه به شرایط استراتژیک هرمزگان و حضور گمرکات در استان باید بتوانیم در این عرصه گام‌های موثری برداریم.

وی گفت: مبارزه جدی با قاچاق کالا چه از مبادی رسمی و چه غیر رسمی موجب تقویت اقتصاد کشور می‌شود و گام موثری در زمینه اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

استاندار هرمزگان به حل و فصل مشکلات واحد‌های تولیدی اشاره و بیان کرد: در برخی موارد ممکن است مشکل یک واحد تولیدی به دلیل بروز اختلاف میان شرکا صورت گرفته باشد که می‌توان با برطرف ساختن این اختلاف از طریق دستگاه قضایی واحد تولیدی را دوباره به چرخه تولید بازگرداند.

انتهای پیام /

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید