خبر فوری

اولین محموله بچه ماهی دریایی وارد جزیره قشم شد

هرمزبان:مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: با ورود اولین محموله بچه ماهی از کشور فرانسه، گام بزرگی در راستای تکمیل صنعت پرورش ماهی دریایی در قفس شیلات قشم برداشته شد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،سید پرویز محبی پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این محموله به تعداد 40هزار قطعه توسط مرکز تکثیر و پرورش تیاپ پران قشم وارد این جزیره شده است.

عملیات اجرایی شرکت تیاپ پران قشم با سرمایه گذار ایرانی و فرانسوی از سال 92هجری خورشیدی در این شهرستان آغاز شده که با پیگیری و حمایت های انجام شده و سرمایه گذاری بالغ بر 40میلیارد ریال بهار امسال به بهره برداری رسید.

مدیرکل شیلات هرمزگان از ورود این محموله چهل هزار قطعه ای به وزن جمعی 10 کیلوگرم (از خانواده شانک ماهیان) از کشور فرانسه، بعنوان گام نهایی و مهمی در صنعت پرورش ماهی در قفس ایران با استفاده از انتقال تکنولوژی و اصلاح نژاد جهت تکثیر و پرورش ماهیان دریایی در قفس نام برد.

محبی، نیازطرح های پرورش ماهی در قفس هرمزگان را در نیمه دوم امسال بین دو تا سه میلیون قطعه ذکر و ابراز امیدواری کرد در آینده ای نزدیک با هماهنگی بیشتر دستگاه های ذی ربط و در فازهای بعدی شاهد مرتفع سازی این نیاز اساسی باشیم.

این مقام مسوول خاطرنشان ساخت: تولید بچه ماهی های صُبیتی، میش ماهی و هامور از برنامه های آینده شرکت تیاپ پران قشم در فازهای بعدی است.

شرکت تیاب پران قشم فعالیت خود را از سال 92در زمینی به وسعت 10 هکتار شامل چهارهکتار فضای تولید و پیش بینی شش هکتار دیگر برای توسعه فازهای دو و سه، آغاز کرده است.

این مقام مسوول با اشاره به حرکت های مثبت و روابط سازنده ای که دولت تدبیر و امید در پیش گرفته ابراز امیدواری کرد بتوان در آینده ای نزدیک ایران در حوزه آبزی پروری نیزبه خودکفایی رسیده وباتکمیل شدن تکنولوژی این صنعت، از موهبت دریا به نحو شایسته تری بهره برد.

هرمزگان با صید سالانه 189هزارتن انواع آبزی رتبه اولی را در بین استانهای ساحلی دارد.

این استان در زمینه پرورش ماهی در قفس از استعدادهای فراوانی برخوردار است که از جمله آن می توان به وجود 14جزیره بزرگ و کوچک با کاربری های مختلف اشاره کرد./ایرنا

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید