خبر فوری
هرمزبان:گروه سیاست و اقتصاد: نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام کشورهای اسلامی باید از ظرفیت‌های متعدد خود برای امدادرسانی به مردم مظلوم و بی‌دفاع میانمار استفاده کنند، گفت: البته باید این توجهات و امدادرسانی قوی‌تر ادامه یابد و تبدیل به جریانی بین‌‌المللی شود.

امدادرسانی به مردم میانمار باید به جریانی بین‌المللی تبدیل شود

جواد کریمی‌قدوسی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ضمن اظهار تأسف از کشتار مردم مسلمان میانمار، اظهار کرد: نمایندگان مجلس در حال رایزنی برای سفر به میانمار و پیگیری مشکلات مسلمانان هستند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری خواستار توجه کشورهای اسلامی به مسلمانان میانمار شدند، تمام کشورهای اسلامی باید از ظرفیت‌های متعدد خود برای امداد رسانی به مردم مظلوم، مستضعف و بی‌دفاع میانمار استفاده کنند.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر چند بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص تاثیرگذار بوده است اما باید این توجهات و امدادرسانی قوی‌تر ادامه یابد و تبدیل به جریانی بین‌‌المللی شود.
کریمی‌قدوسی به موضع جمهوری اسلامی ایران در برابر کشتار ملت مسلمان میانمار اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی، براساس قانون اساسی و مبانی فکری و آرمانی در طول تاریخ 40 ساله گذشته، خود را در موضوعات اسلامی مسئول دانسته و از ظرفیت‌های مختلف در حوزه سیاسی، اقتصادی، مدیریتی و … استفاده و وارد میدان شده است.
وی با بیان اینکه موضع ایران در برابر این امر شفاف است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام مواضع شفاف در این خصوص، به وظایف خود نیز عمل کرده است، همانطور که شاهد امدادرسانی به کشورهای مختلف از جمله، افغانستان، عراق، کویت و … بوده‌ایم.
کریمی‌قدوسی ادامه داد: اکنون نیز ایران با وجود هزاران کیلومتر فاصله، در امدادرسانی به مردم مظلوم، بی‌دفاع و مسلمان میانمار کارنامه درخشانی داشته است.
وی با بیان اینکه شالوده کار جمهوری اسلامی ایران، گفت‌وگو با ملت‌هاست، اظهار کرد: باید ملت ها خود به میدان بیایند، چراکه امروز سازمان ملل، شورای امنیت و مجامع و دولت‌ها از میز قدرت خارج  شده‌اند و قدرت مردم از همه این‌ها بیشتر است.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه سازمان ملل بعد از جنگ جهانی دوم تبدیل به عرصه تهدیدات شده است و باید مردم کشورهای مختلف بیدار شوند و به طور خودجوش درصدد امدادرسانی به ملت مظلوم و ستمدیده میانمار برآیند.
کریمی‌قدوسی تأکید کرد: ایران در امدادرسانی به مسلمانان میانمار جزو کشورهای ممتاز در دنیا شده است و موجی به‌وجود آورده که تأثیرگذار خواهد بود و آوارگان میانمار با تمهیدات جمهوری اسلامی به وطن خود بازخواهند گشت.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید