خبر فوری

نخستین جشنواره فرهنگی هنری مدافعان حرم در جزیره قشم برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار مهر، سردار رضا ترابی، فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان صبح پنجشنبه در مراسم اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی هنری کشوری مدافع حرم که در تالار آیینه اداره ارشاد و اسلامی قشم برگزار شد، اظهارداشت: راه شهدای مدافع حرم مختص یک دوره خاص نیست راهی است که از سرزمین کربلا و عاشورا آغاز شده و قطعا انتهای این مسیر، ظهور امام عصر (عج) خواهد بود.

وی افزود: شهید ححجی از معدود انسان هایی است که در تاریخ ره صد ساله را یک شبه طی کرد.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان بیان داشت: شهید حججی امروز آنچنان محبوب قلوب می شود که ولی امر مسلمنان در محل نگهداری پیکر مطهر این شهید بزرگوار حاضر و بر تابوت وی بوسه می زند.

وی ادامه داد: شهید حججی نه سخنرانی کرد، نه کتابی نوشت و نه فیلمی ساخت، تنها آثار وی در حد چند ثانیه در فیلم هنگام اسارت در دست داعش در دنیا پخش شد که تنها نگاه وی آنقدر نافض است که در تشییع و تدفین ایشان جایی برای سوزن انداختن پیدا نمی شود.

سردار ترابی با اشاره به رشادت های شهید حسن همدانی در خرمشهر عنوان کرد: این شهید والا مقام با نیرو اندک و ابتدایی ترین تجهیزات با سازماندهی جوانان عرب خرمشهر جانانه در مقابل ذشمن مقاومت کردند .

وی به شکست حصر آبادان در ۵ مهر ۱۳۶۰ اشاره کرد و گفت : این عملیات گسترده ایران در مقابل ارتش متجاوز عراق با موفقیت کامل صورت گرفت و شهر آبادان پس از چندین ماه از محاصره دشمن بعثی خارج شد.

سرهنگ دوم پاسدار رحمت الله دهقانی در تشریح اولین جشنواره فرهنگی هنری مدافع حرم، گفت: اولین جشنواره مدافعان حرم از اسفند سال ۹۵در ۶ رشته های شعر ، سرود ، نامه ای به مدافع حرم ، موسیقی، داستان کوتاه و نمایشنامه خیابانی شروع به کار نمود که پس از اعلام نزدیک به ۵۰۰ اثر به دبیر خانه این جشنواره از سراسر کشور ارسال گردید که پس از داوری این اثرها  ازبین آن‌ها  ۴۷ اثر برتر انتخاب شد که این در این مراسم از این رشته ها تجلیل گردید .

در این جشنواره از ۷ نفر از بسیجیان مدافع حرم نیز تجلیل شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید