لرستانی‌ها در عزاداری سیدالشهدا(ع) نمونه هستند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله محمد محمدی گلپایگانی صبح سه شنبه در ارتباط ویدئو کنفرانس با مسئولان لرستان در مراسم افتتاح همزمان ۱۳۰ مدرسه برکت با اشاره به اینکه مردم در دوران دفاع ۸ ساله خوش درخشیدند، اما مردم لرستان بسیار دلاورانه از مرز و بوم کشور دفاع کردند و شهدای بسیاری دادند و نام نیکی از خود گذاشتند، اظهار داشت: لرستان شخصیت های بزرگ علمی را در خود پرورش داده است.

وی با بیان اینکه آیت الله بروجردی مرجع بزرگ علی الاطلاق کشور و شیعیان جهان یکی از این شخصیت های ارزشمند است که شاید نسل جدید چندان اطلاعی از ایشان ندارند اما ما می دانیم ایشان نقش بسیار اساسی داشتند، تصریح کرد: لرستانی ها در عزاداری سیدالشهدا نیز نمونه هستند و در ایام عاشورا سر و صورت خود را با گل می پوشانند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: آیت الله بروجردی در کتاب خاطرات خود می گوید: «در ایام عاشورا در ایوان خانه نشسته بودم و دسته جات عزاداری می آمدند، چشمم درد خیلی بدی داشت و مدت ها بود معالجه می کردم اما بهبود پیدا نمی کرد، همان جا نیت کردم بخش کوچکی از گِل لباس عزادار امام حسین(ع) را به چشمم بزنم، همان کار را هم کردم و چشمان من شفا پیدا کرد، دیگر نیازی به عینک پیدا نکردم و خطوط بسیار ریز را هم بدون عینک می خواندم».

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید