خبر فوری
هرمزبان:گروه جامعه: سازمان بسیج فرهنگیان کشور با صدور بیانیه‌ای به مناسبت بازگشایی مدارس وظیفه آموزش و پرورش را تقویت روحیه علم آموزی در سایه اخلاق و عزت عنوان کرد.

وظیفه آموزش و پرورش؛ تقویت روحیه علم آموزی در سایه اخلاق و عزت

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سازمان بسیج فرهنگیان کشور به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: اول مهر، سرآغاز رویش دانایی و بیداری و پیوند مبارک تعلیم و تربیت با زندگی است. در ماه مهر درهای دانایی با گام‌های استوار دانش‌آموزان، معلمان، اساتید و دانشجویان باز می‌شود و با صدای زنگ مدارس و دانشگاه‌ها فرصت بزرگ فهمیدن ایجاد می‌شود.

مهرماه امسال مصادف شده است با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و همچنین هفته گرامیداشت دفاع مقدس؛ این تقارن و همزمانی پر معنی و درس‌آموز را مغتنم شمرده و امیدوار هستیم همه اجزا و ارکان دستگاه تعلیم و تربیت کشور در سایه این دو حادثه الهام بخش همچنان در تربیت انسان‌های متعالی و ایثارگر همچون شهید حججی‌ها موفق بوده و امید استکبار جهانی را نسبت به تربیت نسل بی‌هویت، ناامید کنند.

اکنون که دانش‌آموزها با توان و عزم راسخ خود، آماده دیدار معلمان و اساتید خود هستند تا از فضای کسب علم و معرفت حداکثر بهره را ببرند، وظیفه سنگین آموزش و پرورش در تقویت روحیه علم آموزی در سایه اخلاق و عزت کاملا مشهود است.

بر این اساس وزارت آموزش و پرورش به عنوان نهادی مهم‌ و تأثیرگذار‌ لازم است که به موضوع تحول در سیستم آموزش و ارتقای کارآمدی آن توجه ویژه‌ای کند، زیرا همانطور که رهبر معظم انقلاب در ابلاغ سیاست‌های تحول نظام آموزش و پرورش اشاره فرمودند این نهاد مهمترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولد سرمایه اجتماعی برای کشور است.

یکی از فرصت‌های بی‌نظیری که در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد، وجود ظرفیت وسیع نیروی انسانی باتجربه، متخصص و با انگیزه معلمین است. این وزارتخانه باید زمینه‌هایی را ایجاد کند تا این ظرفیت‌های بالقوه به زودی بکارگیری شود تا هر چه بهتر و سریعتر به اهداف بلند سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش کشور دست یابد.

پرواضح است که همه دستگاه‌ها از جمله دولت و مجلس باید به این نهاد انسان ساز که مهمترین دستگاه تعلیم و تربیت نسل با هویت مستقل کشور است، کمک کنند تا به بوسیله آن بتوانند روح انقلابی‌گری را در معلمان تقویت و در دانش‌آموزان نهادینه کند.

در این راستا سازمان بسیج فرهنگیان ضمن تبریک به وزیر جدید آموزش و پرورش، آمادگی همه جانبه خود را برای کمک به این وزارتخانه اعلام کرده تا بدینوسیله تربیت نیروی انسانی، اهمیت ویژه به دانشگاه فرهنگیان، تزکیه و تربیت کارکنان این وزارتخانه، ارتقای جایگاه معلمان، ارتقای سلامت اجتماعی دانش‌آموزان، بازنگری حجم و محتوای کتاب‌ها، اجتناب از خصوصی سازی مدارس و …را محقق سازد.

سازمان بسیج فرهنگیان با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس، ایام بازگشایی مدارس را بر معلمان و دانش‌آموزان تبریک عرض کرده و از خداوند متعال مسئلت داریم سال تحصیلی جدید برای فرهنگیان معزز و دانش آموزان گرامی توأم با عافیت و بهروزی و توفیقات الهی باشد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید