امکانات حمل و نقل ایمن دانش آموزان فراهم شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از استانداری هرمزگان، رضا مدرس در نشست شورای ترافیک استان هرمزگان با اشاره به وضعیت ترافیکی ایام بازگشایی مدارس و حجم بالای ترافیک در سطح شهرها در روسهای نخست مهرماه، بیان داشت: چنانچه همه مسئولین، خود را مسئول تامین ایمنی و روان‌سازی ترافیک و امنیت روانی آن دانسته و با هم در جهت بهبود بیش از پیش آن تلاش کنند، شاهد ترافیکی روان و سبک در اکثر نقاط خواهیم بود.

وی ادامه داد: لازم است همه فرمانداران شهرستان‌ها با برگزاری جلسات به‌موقع شورای ترافیک شهرستان‌ها و برنامه‌ریزی لازم در جهت رفع موانع و نواقص ترافیکی و بهسازی و بازسازی معابر و محل‌های حفاری شده، ایمنی لازم را ایجاد کنند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری هرمزگان افزود: مسئولین دستگاه‌های متولی امر حمل ونقل و ترافیک در هرمزگان، زمینه و امکانات حمل و نقل ایمن دانش آموزان و معلمان و اساتید و دانشجویان را به نحو مناسب و شایسته و امن در آستانه آغاز سال تحصیلی فراهم و در زمینه حمل و نقل دریایی نیز این اقدامات مدنظر قرار گیرد.

مدرس با اشاره به برنامه‏ریزی جهت اجرای طرح بازگشایی مدارس، تاکید کرد: تمامی راهکارهای لازم توسط دستگاه‌های متولی در بحث حمل و نقل جهت افزایش ضریب ایمنی وسایل نقلیه باید در سطح استان اتخاذ شود.

وی همچنین بر لزوم تلاش در جهت افزایش سالانه سهم حمل و نقل عمومی از کل سفرهای شهری و تلاش جهت کاهش نرخ مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی تأکید کرد و اظهار داشت: شهرداری‌ها هر شش ماه یکبار آخرین وضعیت شاخص حمل و نقل عمومی را بررسی و ضمن شناسایی موانع و مشکلات جهت رفع آنها اقدام کنند.

مدرس با اشاره به برخی از مصوبات این نشست شورای ترافیک استان در آستانه آغاز سال تحصیلی، اظهار داشت: براساس این مصوبات عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی در سطح تمامی شهرهای استان تا ۱۵ مهرماه سال جاری متوقف و نسبت به جمع آوری ضایعات و مصالح و آماده سازی و پاکسازی معابر اقدام شود.

وی گفت: همچنین تمامی دستگاه‌های متولی نسبت به تکمیل طرح‌های ایمنی، روانسازی ترافیک و نصب علائم و تابلوهای راهنمایی وخط کشی معابر سطح استان اقدام می‌کنند و شهرداری‌های تابعه و اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها و راه وشهرسازی استان با نصب علائم ، خط کشی گذرگاه‌های عابرین پیاده و درصورت لزوم با نصب سرعت‌گیر، ایمن سازی مدارس حاشیه معابر حوزه عمل خود را انجام می‌دهند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری هرمزگان بیان داشت: باتوجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها طرح ترافیک مشخص کوتاه مدت جهت نقاط پر ترافیک شهرستان بندرعباس توسط شهرداری با هماهنگی پلیس راهور استان اجرا می‌شود.

مدرس اضافه کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نسبت  به تاًمین وسایل حمل و نقل  دانش آموزان و معلمین در مسیرهای روستایی با هماهنگی پلیس راه اقدام می‌کند و اداره کل بنادر و دریانوردی استان نیز نسبت به افزایش تعداد شناورها و با برنامه ریزی مناسب برای رفع مشکلات حمل و نقل دریایی معلمان و دانش آموزان و دانشجویان اقدام خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استان موظف کنترل تردد دانش آموزان در معابر روبروی مدارس توسط مسؤلین هر واحد آموزشی شد و خدمات ارائه شده در پارک ترافیک توسط شهرداری‌ها جهت آموزش دانش آموزان به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری هرمزگان افزود: پلیس راهور نیز نسبت به برقراری نظم عبور و مرور و انتظام بخشی ترافیک در کلیه معابر درون شهری و پلیس راه استان در مسیرهای برو ن شهری خصوصا مقابل مدارس و مسیر عبور دانش آموزان اقدام خواهد کرد.

مدیر حمل و نقل و ترافیک استانداری و دبیر شورای ترافیک استان هرمزگان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت ترافیک و حمل و نقل استان و اقدامات انجام شده در خصوص بازگشایی مدارس، بیان داشت: تمامی دستگاه‌های متولی امر حمل و نقل در سطح استان در این خصوص آمادگی لازم را دارند.

رسول دهقانی افزود: ساعات کار رانندگان تاکسی برای آغاز سال تحصیلی در هرمزگان افزایش خواهد یافت و در روز اول مهر تمامی اتوبوس‌های ناوگان اتوبوسرانی بندرعباس به صورت رایگان به شهروندان خدمات ارائه می کنند.

دبیر شورای ترافیک استان هرمزگان ادامه داد: بدون برنامه ریزی مدون قادر به تامین ایمنی و امنیت در حمل و نقل نخواهیم بود و تمامی دستگاه‌های اجرایی استان به منظور افزایش ضریب ایمنی و روان سازی ترافیک در کلیه سطوح معابر استان اعم از معابر شهری، روستایی و محور های برون شهری و مواصلاتی و اجرای دقیق دستورالعمل‌های حمل ونقل دانش آموزان باید برنامه‌ریزی کنند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید