خبر فوری

یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت هرمزگان واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بندرعباس،فرزاد افشاری‌نژاد پیش از ظهر امروز در حاشیه بهره‌برداری از دو دفتر پیشخوان ثبت احوال در بندرعباس با اشاره به اهداف سازمان ثبت احوال در واگذاری خدمات خود به بخش خصوصی اظهار داشت: این حرکت در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی صورت می‌گیرد و تاکنون ثمرات متعددی برای استان در بخش ایجاد رفاه عمومی داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ارائه خدمات الکترونیک و تحت وب توسط ثبت احوال وارد مرحله مطلوبی شده، افزود: اجرا و به سرانجام‌رسانی پروژه طرح کارت هوشمند ملی یکی از اهداف اساسی ثبت احوال به شمار می‌رود که در هرمزگان نیز تمرکز ویژه‌ای بر روی این مسئله گذاشته‌ایم و طبق تمهیدات صورت گرفته تا پایان سال جاری بخش قابل توجهی از واجدان شرایط در استان از کارت هوشمند ملی برخوردار می‌شوند.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان با بیان اینکه دفاتر بهره‌برداری شده در بندرعباس به عنوان ششمین و هفتمین دفتر پیشخوان ثبت احوال در این شهر در خدمت شهروندان می‌آیند یادآور شد: یکی از این دفاتر در شهرک پیامبر اعظم قرار دارد که با توجه به بعد مسافت و حذف هزینه‌های ایاب ذهاب ساکنان این شهرک تا مرکز شهر، می‌‌تواند زمینه رفاه متقاضیان دریافت خدمات ثبت احوال در این بخش از شهر را بیش از پیش فراهم آورد.

وی همچنین افزود: یکی دیگر از این دفاتر در کوی فرهنگیان قرار دارد که در مجموع این دو دفتر تعداد شش ایستگاه کاری ویژه کارت هوشمند ملی به ظرفیت مرتبط با این پروژه در استان می‌افزایند.

افشاری‌نژاد همچنین افزود: در حال حاضر استان دارای بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت می‌باشد که از این تعداد بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر مشمول دریافت کارت هوشمند ملی هستند.

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان اضافه کرد: از ابتدای اجرای طرح کارت هوشمند ملی تاکنون در استان تقریبا 600 هزار قطعهکارت هوشمند برای متقاضیان صادر شده که از این تعداد 560 هزار قطعه به مراجعه‌کنندگان واگذار شده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید