خبر فوری

ولایت؛ نمایشگاهی به رنگ و بوی سبک زندگی ایرانی ـ‌ اسلامی

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، همزمان با نزدیک شدن ایام بازگشایی مدارس، هفته دفاع مقدس و مراسمات عزاداری سرور و سالار شهیدان، نمایشگاه و برنامه‌های متعددی در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، با هدف ارتقا سطح فرهنگی و افزایش شعور حسینی در کنار شور حسینی برگزار می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین نادر فیاضی، مسئول برگزاری این نمایشگاه با اشاره به دغدغه‌های رهبر انقلاب نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی گفت: برگزاری این نمایشگاه‌ها با توجه به منویات مقام معظم رهبری بوده و بر تداوم این امر با تمام قوا و همت نیروهای انقلابی خود اهتمام داریم.

فیاضی درباره نمایشگاه ولایت بیان کرد: در این مجتمع علاوه بر اختصاص سه طبقه برای نمایشگاه دایمی، طبقه چهارم آن به عنوان سالن اجتماعات چند منظوره و اتاق‌هایی برای فضای کاری موسسات تحت پوشش، از زیرزمین مجتمع نیز برای برگزاری نمایشگاه‌های مناسبتی و تخصصی استفاده می‌شود و برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در مناسبات ملی و مذهبی با اختصاص تخفیف‌های ویژه در راستای بسط و گسترش فرهنگ کتابخوانی و معرفی کتب اسلامی و آشنا سازی بیشتر مردم با معارف اسلامی، یکی از اهداف این مجتمع میباشد.

وی نمایشگاه‌های در حال برگزاری را چنین برشمرد: نمایشگاه "نوشت افزار ایرانی-اسلامی" با محصولاتی تماما ایرانی برای حمایت تولیدات داخلی و معرفی این محصولات به آحاد مردم برای آشنایی و ترویج فرهنگ خرید محصولات ایرانی که این محصولات همگی با کیفیتی بسیار بالا و روجلدها و عکس‌های کاملا مطابق با فرهنگ و مذهبمان ارائه می‌شود.

دوم نمایشگاه ویژه محرم که تمام محصولات فرهنگی و خدماتی و تزئیناتی مورد نیاز مردم و هیئت‌های مذهبی را شامل می‌شود و به طور قطع میتوان گفت کامل‌ترین آرشیو کتاب‌های مذهبی و لوح های فرشرده را داراست، دیگر نمایشگاه‌های برپا شده قسمت عفاف و حجاب و غرفه ویژه دوران دفاع مقدس است که در این قسمت‌ها نیز محصولات و بسته های فرهنگی مختلفی عرضه می‌شود که در نوع خود کمنظیر است.

قسمت جالب توجه و ویژه نمایشگاه غرفه‌های مخصوص کودکان و نوجوانان است که نرم کتاب‌های مذهبی و داستان‌های پیامبران و ائمه اطهار با طراحی و متن‌هایی درخور سن و جذاب عرضه می‌شود و گفتنی است برای ترویج این فرهنگ تخفیف‌ها و شرایط ویژهای برای تعامل کودکان با این محصولات عرضه درنظر گرفته شده است.

مسئول برگزاری نمایشگاه از محصولات ایرانی قاصدک، آریا، آزاده، پاپکو، آواری تحریر، حدیث نینوا، جامعه القرآن و غیره نام برد و تصریح کرد: باید به تولیدکنندگان داخل اعتماد کرد و با تمام توان از آنها برای ادامه فعالیت و گسترش کارشان حمایت کرد، چرا که خواسته رهب انقلاب هم بر این اصل است.

وی از عدم حمایت و همکاری مناسب دستگاه های مرتبط اجرایی گلایه‌مند بود و همپوشانی و همکاری جهادی برای تحقق بخشیدن به امر فرهنگ در جامعه که اصلی‌ترین دغدغه رهبر انقلاب می باشد را خواستار شد و از اذهاب رسانه به دلیل اطلاع‌رسانی و گسترش آگاهی مردم تشکر کرد.

نمایشگاه فرهنگی، هنری، آموزشی و قرآنی ولایت اردبیل در شهرک کارشناسان اردبیل، نبش میدان شفا برپاست.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید