خبر فوری

استحصال یک میلیون مترمکعب بارش تابستانه در سازه های آبخیزداری بستک

حامد احمدپور سه شنبه درگفت وگوبا خبرنگار ایرنا افزود: این استحصال در سد تلفیقی عالی احمدان و بندهای سنگ ملاتی هنگویه در حوزه فرامرزان شهرستان بستک صورت گرفته است.
وی با اشاره به اهمیت وجود سازه های آبخیزداری با توجه به بحران کم آبی در اقصی نقاط هرمزگان از جمله بستک، تصریح کرد: اجرای طرح های آبخیزداری با هدف استحصال باران و مهار سیلابهای فصلی در جهت تغذیه آبخوان های زیرزمینی و رفع معضل خشکسالی انجام می شود.
شهرستان بستک با 80 هزار نفر جمعیت در 230 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
شهرستان بستک 42 سد و بند آبخیزداری با حجم 15 میلیون متر مکعب در سال دارد.
استان هرمزگان دارای هفت هزارو 430 سازه آبخیزداری با ظرفیت سالیانه افزون بر 400 میلیون مترمکعب مهار سیلاب است.
اقصی نقاط هرمزگان به ویژه مناطق غربی استان از روز 23 شهریورماه شاهد ناپایداری های جوی و دریایی و بارش باران در برخی مناطق بود که این ناپایداری ها تا فردا سه شنبه 28 شهریورماه کاهش خواهد یافت.
7198/ 7408
خبرنگار: فاطمه حسینی * انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید