خبر فوری

بازدید رئیس منطقه آزاد جبل‌علی دبی از قشم

هرمزبان:سلطان بن‌سلیم رئیس منطقه آزاد جبل‌علی دبی در راس هیئتی بلندپایه و سرمایه‌گذاران خارجی با حضور مسئولان در سفر چند ساعته خود از ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری جزیره قشم بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،سلطان بن‌سلیم رئیس منطقه آزاد جبل علی دبی پس از بازدید از ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی جزیره قشم از جمله اسکله کاوه، طرح جامع ارتباطی پل خلیج فارس، جزایر ناز و سواحل قشم افزود: جزیره قشم از فرصت‌های بسیار خوبی برای توسعه گردشگری برخوردار است.

رئیس منطقه آزاد جبل‌علی دبی به روابط قدیمی و مستحکم ایران و امارات اشاره و آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با مناطق آزاد ایران از جمله قشم اعلام و خاطرنشان کرد: مراودت‌ تجاری ما با ایران حین و بعد از رفع تحریم‌ها وجود داشته و ادامه خواهد داشت.

رئیس منطقه آزاد جبل علی‌دبی ادامه داد: ایران راه ترانزیت کالا از چین به قزاقستان و خلیج فارس خواهد بود.

در این بازدید بررسی زمینه‌های گسترش همکاری منطقه آزاد جبل‌علی با مناطق آزاد قشم و همچنین سرمایه‌گذاری مشترک در دستور کار مذاکرات مهندس ترکان با سلطان بن سلیم قرار گرفت.

اکبر ترکان در این بازدید با بیان اینکه اهمیت سرمایه‌گذاری برای توسعه بنادر در مناطق آزاد قشم و چابهار به عنوان دروازه کریدور جنوب به شمال تا انزلی خواهد شد ادامه داد: با تزریق فایناس برای تکمیل طرح جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل و ارتباط قشم به راه آهن سراسری تحولی عظیم در حوزه اقتصادی قشم ایجاد خواهد شد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و تجاری کشور تاکید کرد: توسعه منطقه آزاد قشم از اهمیت زیادی برای ما برخوردار است.
حمیدرضا مومنی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد نیز در جریان این بازدید خاطر نشان کرد: با تکمیل پل خلیج فارس و اتصال قشم به سرزمین اصلی، هند به وسیله قشم، با نوستراک کریدور شمال به جنوب متصل خواهد شد./خبرگزاری فارس

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید