خبر فوری

مجوز تردد خودروهای مناطق آزاد در شعاع استان هرمزگان صادر شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حسین هاشمی تختی پیش از ظهر امروز در آئین تکریم از استاندار سابق و معارفه استاندار جدید هرمزگان با بیان اینکه مردم هرمزگان همواره همراه نظام و انقلاب و دولت بوده اند اظهار داشت: ما نمایندگان تلاش کرده‌ایم حلقه واسط میان مردم و دولت باشیم و به اطلاع دولت رسانده‌ایم از ظرفیت نیروی انسانی استان هرمزگان بهتر استفاده شود.

وی ادامه داد: مردم هرمزگان احساس می‌کنند خیلی در موازنه دولت قرار ندارند و ما هر پنج نماینده این استان رسما نامه نوشتیم که یک نفر از نیروهای هرمزگان سکاندار این استان شود که از سوی دولت گفته شد مدیرعالی بومی در استان‌ها خیلی موفق نخواهد بود و ما پذیرفتیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان افزود: اما همچنان انتظار داریم از ظرفیت نیروهای استان هرمزگان به نحو مطلوب در سطح دیگر استان‌ها و دولت استفاده شود.

هاشمی تختی اظهار داشت: ما با آغوش باز آقای همتی استاندار جدید هرمزگان را پذیرفته‌ایم و به نیابت از همه نمایندگان می‌گویم پیام همه ما این است که آمادگی داریم با استاندار جدید همکاری کنیم و آقای همتی هم اهل تعامل و همکاری است و امیدواریم در کنار این استاندار تحولی را در هرمزگان ایجاد کنیم.

وی گفت: آقای جادری استاندار پیشین هرمزگان هم آنچه در توان داشت در طبق اخلاص گذاشت و خدمت کرد و یکی از اقدامات بارز ایشان این بود که در مقابل تجزیه شهرستان پارسیان ایستاد.

نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، بندرخمیر، قشم و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما قانونمندیم و همراه دولت هستیم  و برای شهرستان پارسیان این‌گونه استدلال کرده‌اند که می خواهیم پارسیان توسعه یابد که از نظر ما راه حل اول این است که دولت بودجه بگذارد و ما می‌خواهیم آنجا را توسعه دهیم و راه حل دوم هم این است که بخش خصوصی آنجا حضور یابد و ما برای کسی محدودیت نگذاشته‌ایم.

هاشمی تختی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه باید توجه داشت که سازمان محیط زیست اعلام کرده در آن منطقه به لحاظ زیست محیطی نمی‌توان امکانات توسعه‌ای را فراهم کرد.

وی بیان داشت: اگر دولت به استان هرمزگان برسد با درآمدهای این استان می توان کشور را اداره کرد و ظرفیت بسیار بالایی در این استان وجود دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان افزود: خیلی از مناطق استان هرمزگان می‌تواند به لحاظ تقسیمات کشوری ارتقا یابد که بخش فین با نزدیک به 70 سال سابقه بخش شدند و بخش توکهور و هشتبندی نیز از جمله این مناطق است که شرایط ارتقا را دارند که در بازنگری‌های تقسیمات کشوری درخواست داریم این مناطق مدنظر دولت باشد.

هاشمی تختی اضافه کرد: در مناطق آزاد دیگر استان‌ها خودروهای مناطق آزاد می توانند در شعاع استان تردد کنند اما در هرمزگان این کار نشده است و مردم این استان نیاز دارند از مناطق آزاد خود بهره‌مند شوند و در این خصوص نباید یک بام و دو هوا وجود داشته باشد.

وی گفت: هرمزگان در ردیف چهارم تامین اعتبارات کشور قرار دارد اما در تخصیص اعتبارات در رتبه‌های آخر قرار دارد و بار درآمدهای کشور بر دوش این استان است که انتظار داریم با دید بهتری تامین اعتبار این استان دیده شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان عنوان کرد: بیکاری در هرمزگان بین 11 تا 30 درصد است و بسیاری از جوانان این استان بیکار هستند که با وجود این همه امکانات برازنده نیست جوانان این استان بیکار باشند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید