خبر فوری

سریال تکراری سوختن باغات میناب/500 نفر نخل سوخت

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، در سال‌های اخیر بافراسیدن روزهای گرم تابستان هر روزخبرهای تاسف باری از آتش سوزی یکی از باغات میناب به گوش می‌رسد. باغ هایی که دراین روزگارخشک وبی آب باید مثل جان از آنها مراقبت کرد، ولی متاسفانه در آتش بی خردی و بیخیالی سردمداران این شهر تبدیل به خاکستر می‌شود.

 وجود یک واحد آتش نشانی برای میناب یک فاجعه است و مسئولان باید مساعدتهای لازم را برای تجهیز ایستگاه دوم آتش نشانی این شهر انجام دهند. ساختمان آتش نشانی دوم میناب به علت عدم وجود تجهیزات آماده بکار و بلااستفاده مانده است، زیرا دربحث تجهیزات امداد جاده ای  آتش نشانی میناب با دیگر مراکز آتش نشانی در شهرها و استان قابل قیاس نیست.

باکمبود ماشین الات در آتش نشانی میناب اگر در زمانی آتش سوزی مهیبی صورت گیرد یا دو نقطه از این شهر به صورت هم زمان دچار حریق شود کار از دست آتش نشانان بر نخواهد آمد و خسارات زیادی را به شهر وارد می کند.

فعالیت تنها یک واحد آتش نشانی برای میناب فاجعه است

مدیر واحد آتش‌نشانی شهرداری میناب در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به‌ضرورت تجهیز و تأمین امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی، گفت: ایستگاه شماره«2»آتش‌نشانی میناب نیازمند عزم و تأمین اعتبارات ملی جهت جذب نیروی انسانی و تجهیزات عملیاتی است.

مهران ذاکری افزود: قانون امداد و نجات بر این اصل است که نجات جان امدادگر در اولویت قرار دارد، اما نیروهای آتش‌نشانی در میناب، بیشتر از وظیفه خود تلاش می‌کنند و جان خود را برای نجات همنوعان، به خطر می‌اندازند.

مدیر واحد آتش‌نشانی میناب بابیان اینکه فعالیت‌های انجام‌شده، هنوز پاسخگوی توسعه و پیشرفت واحد آتش‌نشانی شهرستان نیست، ادامه داد: یک اکیپ با ۳ شیفت کاری برای استخدام در ایستگاه شماره«2» نیاز ضروری شهرستان است و با توجه به نیروی انسانی و تجهیزات اندک در ایستگاه شماره یک میناب امکان جابجایی نیرو و تجهیزات وجود ندارد.

ذاکری با اشاره به اینکه  آمادگی شبانه‌روزی جهت مدیریت به‌موقع و حضور در کمترین زمان در محل حادثه از مهم‌ترین اولویت‌های آتش‌نشانی وامداد رسانی است، تصریح کرد: این امر نیز مستلزم وجود امکانات و ملزومات استاندارد در اختیار آتش‌نشانان است که وظیفه حفظ جان و مال مردم را بر عهده‌دارند که در صورت وجود کمبود باعث ایجاد بحران در حادثه به وجود آمده خواهد شد.

وی در ادامه نیز با تأکید به وجود بافت شهری پراکنده شهر میناب و همچنین واقع‌شدن روستاهای بسیاری در هم‌جواری شهر تأکید کرد: به دلیل عدم تجهیز این روستاها به امکانات آتش‌نشانی وامدادی  بخش اعظمی از توان خود را نیز بر اساس وظیفه انسانی و اخلاقی در خدمت‌رسانی به روستائیان قرار داده‌ایم که در برخی مواقع با کمبود امکانات و تجهیزات در هنگام بروز حادثه مواجه شده‌ایم که در این راستا نیازمند برنامه‌ریزی و همکاری سایر ارگانها و مدیریت شهرستان هستیم.

ذاکری وجود و فعالیت تنها یک واحد آتش‌نشانی برای میناب را فاجعه‌ای بزرگ دانست و اظهار کرد: مسئولان مساعدت‌های لازم را برای تجهیز و راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید و همچنین بازنگری در تجهیزات امداد و نجات متناسب با اقلیم منطقه داشته باشند.

خسارت 100میلیونی آتش سوزی در ایستگاه تحقیقات کشاورزی میناب

رئیس اداره ایستگاه تحقیقات کشاورزی میناب گفت: طی آتش سوزی ظهر دیروز 50 نفر نخل در آتش سوخت و بیش از 100 میلیون ریال خسارت وارد شد.

اسحق زارع در گفت وگو با ایسنا، با اعلام این خبر، گفت: حوالی ساعت 13:30 دقیقه ظهر دیروز پس از اطلاع از وقوع آتش سوزی بلافاصله با نیروهای آتش نشانی تماس گرفتیم و موضوع را اطلاع دادیم. در این آتش سوزی که کمتر از یک ساعت به طول انجامید 50 نفر نخل که بیشترشان از نوع درخت نر بودند در آتش سوختند.

این مقام مسئول در خصوص میزان خسارت وارده در این آتش سوزی، اظهار داشت: در اثر این آتش سوزی 100 میلیون ریال خسارت به این مرکز وارد شد.

وی، علت این حادثه را در دست بررسی دانست و ضمن گلایه از نبود ماشین آلات اطفاء حریق در این شهر، گفت: اگر در این شهر آتش سوزی بزرگی رخ دهد با توجه به کمبودها در آتش نشانی میناب، شاهد تبعات جبران ناپذیری خواهیم بود.

شهر میناب که در حال حاضر دارای یک پایگاه شهری آتش نشانی و خودروهایی با عمر بیش از ۱۲ سال است، نیازمند تجهیز و راه اندازی پایگاه دوم آتش نشانی است تا بتواند در ماموریتها خدمات آتش نشانی به درستی ارائه شود و از وارد شدن خسارات سنگین به مردم جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، شهر میناب با چنین قدمتی ازحداقل ترین امکانات آتش نشانی محروم است و با وجود تکرارهای بی شمار این اتفاق ناگوار تدبیری اندیشیده نمی شود تا حداقل از اندک باغ هایی که حافظان نفس کشیدن ما هستند مراقبت شود.

گزارش از عین اله چملی نژاد، خبرنگار ایسنا

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید