خبر فوری

ساخت شهرک های مدرن غرب شهر قشم در حال اجراست

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، با ممنوعیت خام فروشی زمین در قشم همزمان با دور اول فعالیت دولت تدبیر و امید، سازمان منطقه آزاد قشم در مشارکت با بخش خصوصی با واگذاری زمین خام در این طرح ها مشارکت کرده است.

سازمان منطقه آزاد قشم در طرح 98 هکتاری با 53 درصد، در 65 هکتاری با 52 و در 74 هکتاری با 47 درصد به ترتیب با شرکت تجارت گذرگاه شمالی قشم با 47 درصد، شرکت پدیده سازان قشم 48 درصد و شرکت سرریگ بندر با 53 درصد، مشارکت کرده است.

زیرساخت های دو طرح 98 و 65 هکتاری شامل آب، فاضلاب، انتقال پساب، شبکه آبیاری قطره ای برای فضای سبز، جدول گذاری، خیابان کشی، لوله گذاری کابل های شبکه برق و مخابرات، فیبر نوری، فضای سبز و برای نخستین بار در قشم ایجاد کانال برای جمع آوری آب های سطحی اجرا شده است.

عملیات آماده سازی پروژه 74 هکتاری در غرب شهر قشم هم تا کنون تنها حدود 25 درصد پیشرفت داشته است.

همچنین جکت نفتی F 18 که ساخت 100درصدی آن توسط متخصصان ایرانی شرکت پارس فراگام در منطقه آزاد قشم به پایان رسیده با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و هیات همراه با هدف انتقال به منطقه میدان نفتی فروزان در جنوب غربی خلیج فارس و در نزدیکی جزیره خارک به آب انداخته شد.

جکت نفتی F 18 در میدان نفتی فروزان که منطقه نفتی مشترک ایران و عربستان محسوب می شود با هدف عملیات حفاری انتقال 12 هزار بشکه نفت در روز نصب خواهد شد.

عملیات ساخت این سکوی یک هزار و 100 تُنی با 54 متر ارتفاع و طول و عرض 14 متر به همراه جکت F 18 در ابعاد 24 X 25 با 1000 تُن وزن که ماه آینده از منطقه آزاد قشم به میدان نفتی فروزان منتقل می شود از اواخر سال 1391 در این جزیره شروع شده بود.

سکوی F 18  به صورت کاملا اتوماتیک و از طریق ریموت بدون نیاز به حضور نیرو بر روی آن کنترل می شود و نخستین پروژه نفتی است که 100 درصد عملیات ساخت آن توسط مهندسان و کارشناسان ایرانی انجام شده است. برای ساخت جکت و سکوی F 18 و همچنین مراحل خطوط لوله و کابل مربوط به این پروژه 50 میلیون یورو سرمایه گذاری شده است.

به طور متوسط بین 200 تا 250 نفر به صورت دائمی روی این پروژه عظیم نفتی فعالیت کرده اند.
انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید