خبر فوری

آغاز کشت هندوانه شب یلدا در میناب

محمد سالاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز کشت هندوانه پاییزه در میناب اظهار کرد: به دلیل مدیریت مصرف آب، تولید امسال نسبت به سال گذشته تغییری ندارد.

وی ادامه داد: بخش توکهور هشتبندی، تلنگ، دهستان گوربند، زرتوجی و راونگ  از مهم‌ترین مناطق کشت هندوانه پائیزه در این شهرستان هستند.

مدیر جهاد کشاورزی میناب گفت: امسال سطح زیر کشت هندوانه پاییزه 3 هزار و پانصد هکتار است که پیش‌بینی می‌شود از این مقدار سطح زیر کشت 52هزار و پانصد تن محصول برداشت شود.

وی میزان عملکرد در هر هکتار را 15تن دانست و عنوان کرد: به دلیل نظارت مستمر کارشناسان در اصول صحیح کاشت، داشت و تا برداشت و برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی انتظار برداشتی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته را داریم.

سالاری با اشاره به اینکه شهرستان میناب رتبه اول تولید هندوانه را در استان دارد، بیان کرد: محصولات تولیدشده علاوه بر تأمین نیاز داخلی استان به استان‌های تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی، خراسان رضوی و سایر نقاط کشور ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: هدف از کشت هندوانه خارج از فصل، تأمین هندوانه شب یلدا و اقتصادی بودن هندوانه در این فصل است.

مدیر جهاد کشاورزی میناب یادآور شد: فصل کشت هندوانه از اواسط شهریورماه آغاز و تا اوایل مهرماه ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، شهرستان میناب رتبه نخست تولید هندوانه خارج از فصل و تأمین‌کننده اصلی هندوانه شب یلدای کشور را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید