خبر فوری

کاهش هزینه های سنگین درمان با پیشگیری امکان پذیر است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار ایرنا، بهروز اکرمی عصر چهارشنبه در همایش گرامیداشت روز بهورز که با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سالن اجتماعات شرکت گاز برگزار شد، اظهار داشت: دولت با اجرای طرح تحول نظام سلامت گام های بسیار ارزنده ای برای کاهش هزینه های دریافتی از جیب مردم برداشته است و امروز شاهد رضایتمندی مردم از اجرای این طرح هستیم.
وی با اشاره به نقش مهم بهورزان در تامین سلامت روستاییان ، گفت: بهورزان با اجرای مطلوب وظایفشان نقش تعیین‌کننده در سلامت غذایی و امنیت روستاها دارند چون اگر در هر روستا فقط فشار خون مردم کنترل شود علاوه بر کاهش بار عظیمی از هزینه ها، سلامت افراد نیز تضمین خواهد می‌شود.
اکرمی خاطرنشان کرد: همانطور که بهورزان باید مراقب جامعه هدف خود باشند تا درصد نگرانی‌ها کاهش یابد مدیران نیز باید به دنبال تحقق مطالبات و درخواست‌های مهم بهورزان سخت کوش استان باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز از بهورزان به عنوان سربازان و موثرترین افراد توسعه سلامت یاد کرد که با حداقل امکانات، خدمات مناسبی را باید به مردم ارائه دهند.
دکتر سید حسین داودی با بیان اینکه خط مقدم نظام ارجاع از خانه بهداشت شروع می‌شود، افزود: جایگاه بهورزان در این نظام و بحث پزشک خانواده نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی با اشاره به حجم بالای کار بهورزان به خصوص حساسیتی که در بحث کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان وجود دارد، گفت: هرجا بهورزان مداخله کرده و به میدان آمده‌اند نتایج ارزشمندی کسب شده است.
در 12 شهریور سال 1363 وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی وقت با هدف کمک رسانی هر چه بیشتر به بیماران روستایی وهمچنین به منظور تحقق یکی از اهداف مقدس انقلاب اسلامی مبنی بر فقرزدایی از روستاها دست به تاسیس خانه‌هایی با نام خانه بهداشت زد و در جهت تامین تیم متخصص این خانه ها به تربیت افرادی همت گمارد که بهورز نام گرفتند.
در استان هرمزگان بیش از یک هزار و 31 نفر بهورز در 555 خانه بهداشت استان مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.
47 درصد جمعیت استان هرمزگان طبق آخرین سرشماری، در روستاها ساکن هستند که می‌توان گفت 47 درصد جمعیت یک میلیون و 770 هزار نفری هرمزگان جامعه هدف بهورزان هستند.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید