خبر فوری

بهشت مردم از مسیر حکومت لایق و دلسوز میسر است

رخدادهای23 شهریور 63

چکیده:

آیت الله خامنه ای: جنگ یک راه حل بیشتر ندارد و آن حذف صدام است.

 

آیت الله جنتی: روز غدیر خم عید ولایت و پاسداری از حریم دین است.

 

عوامل رژیم بعثی با همکاری نیروهای سعودی با حمله به زائران ایرانی در مدینه تعدادی از آنان را مجروح ساختند.

 

آیت الله خامنه ای: اگر حکومتی منطبق با معیارها باشد همه مردم به بهشت خواهند رفت

همزمان با فرارسیدن عید سعید غدیر خم نماز جمعه این هفته تهران با شکوه فراوان و با حضور امت ایثارگر تهران به امامت آیت الله خامنه ای امام جمعه تهران در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف برگزار شد.

آیت الله خامنه ای در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به روز غدیر گفت: مساله غدیر را ما به عنوان اصلی از اصول اساسی اعتقادی خود می شناسیم و این فکر به ذهن کسی نیاید که این مساله به وحدت اسلامی ضربه می زند. ما دعوت به اسلام می کنیم و از اسلام و قرآن و کعبه و معارف اسلامی دفاع می کنیم. اما به این معنا نیست که شیعیان عقاید خود را رها کنند و به آن بی اعتنایی کنند برادران اهل سنت اعتقادات خود را داشته باشند ما شیعیان نیز همین طور.

رئیس جمهور در ادامه خطبه های هفته های گذشته خود در مورد وظایف متقابل مردم و حکومت نسبت به یکدیگر نیز گفت: حکومت آن وقتی قابل قبول است که به وظایف خود در مقابل مردم متعهد باشد. رفاه و امنیت نیازهای حقیقی مردم است و حکومت اسلامی موظف به تامین آن است. البته نه رفاه یک قشر خاص یا یک بخش خاص. بلکه رفاه تمام آحاد مردم و همه شهروندان از هر قشر و منطقه.

آیت الله خامنه ای افزود: مساله حکومت در راس مسائل اسلامی قرار دارد. زیرا امور مادی و معنوی مردم در اختیار دستگاه حکومت است. اگر حکومتی یک حکومت کارامد و لایق و متعهد و دلسوز و منطبق با معیارها باشد همه مردم به بهشت خواهند رفت و بهشت دنیا و آخرت برای مردم تامین خواهد شد. و اگر خدای ناکرده حکومت وظایف خود را انجام نداد سرنوشت جهنم و سقوط فقط در انتظار حاکمان نیست بلکه در انتظار مردمی است که در زیر لوای این حکومت زندگی می کنند.(1)

 

تاکید آیت الله جنتی بر توجه کافی به عید غدیر

همزمان با خجسته روز عید غدیر خم نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با حضور پرشور مردم و به امامت آیت الله جنتی امام جمعه موقت شهر قم در مدرسه امام صادق (ع) و خیابان های اطراف برگزار شد.

آیت الله جنتی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم با اشاره به واقعه غدیر خم گفت: روز غدیر خم عید ولایت و تکمیل و اتمام دین عید همه انبیا و همه مومنین و عید تعیین رهبری و مقام ولایت برای پاسداری از حریم دین است. تاکیدی که بر پیامبر اسلام برای ابلاغ این رسالت عظیم از جانب خداوند متعال شده بود درباره هیچ یک از مسائل دیگر اسلام که پیامبر آن را به مسلمین ابلاغ کرد نشده بود.

آیت الله جنتی افزود: این واقعه آنقدر مهم و پر اهمیت بود که آیات قران برای این روز مقدمه چینی و پیامبر را آماده می کنند و حفظ جانش را از کید دشمنان تضمین می نمایند. این روز از بزرگترین و عظیم ترین اعیاد است لکن در طول تاریج به آن توجه کافی نشده است و امروز که انقلاب اسلامی در این سرزمین شکوفا شده و به طور راستین و واقعی به خواست خداوند متعال و عنایت حضرت ولی عصر (عج) می خواهد اسلام را پیاده کند بالاترین جشن ها در روز غدیر گرفته شود.(2)

 

حمله به زائران ایرانی در عربستان

با همکاری نیروهای امنیتی سعودی عوامل رژیم بعثی عراق با حمله به زائران ایرانی در مدینه تعدادی آنان را مجروح ساختند.

زائران ایرانی به یکی از محل های پلیس سعودی مراجعه کرده و نسبت به تبعیضات آشکار مقامات سعودی در مورد حجاج کشورهای مختلف اعتراض داشتند. این زائران نسبت به استفاده وسیع بعثه عراق از تصاویر صدام بر روی اتومبیل های عراقی در سطح شهر مدینه معترض بودند. پس از مراجعه زائران ایران به این شرطه خانه و هنگام خروج از آن یک تیم 100 تا 150 نفره از عوامل رژیم بعثی که با چوب و چماق مسلح بودند به آنها یورش بردند و نیروهای سعودی نیز در این یورش کمال مساعدت را با عراقی ها داشتند و هیچ کدام از آنها را نیز دستگیر نکردند و در مقابل اقدام به دستگیری زائران ایرانی کردند بر اساس این گزارش در این یورش تعدادی از برادران وخواهران ایرانی مجروح شدند.(3)

منابع:

1. کیهان، 24 شهریور 63، ص 26
2. جمهوری اسلامی، 24 شهریور 63، ص 4
3. اطلاعات، 24 شهریور 63، ص 2

انتهای متن/

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید