خبر فوری

طراحی نقشه گردشگری جزیره هنگام

 

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،سید محمد امین جعفری حسینی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: گروه مشاور، با بازدیدهای میدانی و مصاحبه های مردم شناسی در این جزیره، طراحی نقشه گردشگری را آغاز کرده است.

وی هدف از این مُستند نگاری را کمک به توسعه گردشگری و افزایش توان اقتصادی مردم جزیره عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: یکی از ویژگی های این نقشه، استفاده از ادبیات محلی در نامگذاری و مکان یابی محوطه های میراث فرهنگی و گردشگری جزیره هنگام است.

سید محمد امین جعفری حسینی افزود: میراث طبیعی ، فرهنگی و جنبه های مختلف صنایع دستی به همراه نشانی اقامتگاه های محلی جزیره هنگام در این نقشه نشان داده می شود.

وی گفت: این کار در کنار زیر ساخت های گردشگری و انجام دوره های آموزشی باعث ایجاد توسعه پایدار در این جزیره می شود.
وی افزود: طراحی و مُستند نگاری جزیره هنگام با داشتن جاذبه های طبیعی فراوان همچون خلیج دلفین ها، لاک پشت ها و سواحل زیبا مهم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت:کوه ها و خاک های رنگی، آهوان جبیر، بازارچه گردشگری، اقامتگاه های محلی، غذا خوری های بومی و سنتی و میزبانی خوب مردم جزیره هنگام به پایدار شدن فعالیت های گردشگری این جزیره کمک می کند.

به گفته سید محمد امین جعفری حسینی، مهمترین راه دسترسی به جزیره هنگام اسکله های کندالو و شیب دراز است که نقشه های گردشگری هنگام در این مکان ها بین گردشگران توزیع خواهد شد.

جزیره هنگام با 9 کیلومتر طول و 6 کیلومتر عرض و حدود 50 کیلومتر مربع وسعت با معادن نمک ، خاک و سرب در دو کیلومتری جنوب شرقی جزیره قشم واقع شده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید