خبر فوری

مسئولان برای ابقای دانشگاه پزشکی قشم تلاش کنند

منصور آزاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متأسفانه در آغاز شکل‌گیری این دانشگاه از سال ۱۳۸۸، تمام استانداردهای موردنیاز آن اخذ نشده بود و به همین دلیل در سال ۱۳۹۳، این مجوز لغو شد که با پیگیری‌های انجام‌شده دوباره این مجوز در سال ۱۳۹۴ به دانشگاه آزاد اسلامی قشم اعطا شد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون مشکلی از لحاظ کمبود امکانات پزشکی و بالینی نداریم و همه امکانات موردنیاز از طریق عقد قرارداد با بیمارستان‌های خلیج‌فارس، سیدالشهدا، تأمین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی همزگان تأمین می‌شود و دانشجویان در بیمارستان‌های استان به‌خوبی آموزش‌های عملی را فرا می‌گیرند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل قشم، عدم دسترسی دانشجویان به هیئت‌علمی را یکی از مشکلات دانشجویان این دانشکده برشمرد و افزود: رایزنی‌هایی در این خصوص انجام شد و چهار نفر از اعضای هیئت‌علمی از شهرهای اصفهان، کرمان و یزد با اخذ مجوزهای لازم از هفته آینده، از مهرماه به ظرفیت این دانشکده افزوده خواهند شد.

وی اظهار کرد: مجموعه دانشگاه آزاد در تلاش است این دانشگاه در قشم باقی بماند و در این راه کمک و حمایت مردم و مسئولین می‌تواند ما را در نیل به اهداف خود کمک شایانی کند.

آزاد، همچنین در خصوص امضای طوماری به رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، گفت: در مجموعه دانشگاه آزاد در وهله اول ابقای دانشگاه در قشم و یا حداقل استان مدنظر است؛ اما عمده مخالفت‌ها از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی بابیان اینکه هم‌اینک رتبه آموزشی این دانشکده، ۷ است، اضافه کرد: در این دانشگاه، کیفیت آموزشی در سطح بالایی قرار دارد و ۲۵۶ دانشجوی دانشکده پزشکی قشم، حائز رتبه‌های مختلفی در آزمون‌های مختلف کشور شده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل قشم، گفت: هم‌اینک این دانشکده ۴۲ نفر حق‌التدریس و ۱۸ عضو هیئت‌علمی تمام‌وقت دارد که سه تا چهار برابر میانگین کشوری برای آنان هزینه می‌شود.

وی تصریح کرد: درصورتی‌که بتوانیم ظرفیت بومی برای این دانشکده بگیریم، می‌توان به ماندگاری پزشکان دوره جدید در این دانشگاه برای جزیره و شهرستان و استان امیدوار بود.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، چندی پیش مردم و اعضای شوراهای اسلامی شهر قشم با امضای طوماری خطاب به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و رئیس دانشگاه اسلامی کشور، خواستار جلوگیری از انتقال دانشکده پزشکی قشم به بندرعباس شده بودند.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید