خبر فوری

مسؤولان مربوطه پاسخگوی جان‌باختن دانش‌آموزان هرمزگانی باشند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، آبتین امیری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آموزش و پرورش کشورمان به طور ساختاری دچار مشکل است و حمایت‌های لازم از این نهاد مهم و انسان‌ساز آن طور که شایسته است صورت نمی‌گیرد در حالی که مردم ایران و به خصوص هرمزگان در غم از دست دادن عزیزان دانش‌آموز هستند، مدیران مدارس برای اداره امورات جاری مدارس با مشکل بحران سرانه مواجه‌اند.

وی افزود: همزمان با وقوع این فاجعه بزرگ، دانش‌آموزان زیادی در محلات فقیرنشین بندرعباس و روستاهای هرمزگان به دلیل نداشتن توانایی مالی و عدم قدرت خرید لباس و کتاب، از تحصیل باز می‌مانند.

عضو شورای شهر بندرعباس ادامه داد: امسال شاهد ثبت‌نام دانش‌آموزان مهاجر افغان نیز هستیم که آنها هم برای تامین نیازهای درسی خود در ضعف به سر برده و قرار است با شرایطی نابرابر با سایر دانش‌آموزان بر سر یک کلاس بنشینند. این‌ها گوشه‌هایی از مشکلات مدارس و نظام آموزش و پرورش ایران است.

امیری بیان کرد: شورای اسلامی پنجم شهر بندرعباس اولین جلسه خود با ادارات را با این نیت که بتواند بخشی از مشکلات مدارس در آستانه سال جدید تحصیلی مرتفع نماید و زمینه را برای آرامش بیشتر مدیران مدارس و خانواده‌های دانش‌آموزان فراهم کند، با حضور مدیران نواحی آموزش و پرورش بندرعباس برگزار کرد که امیدوارم همکاری میان آموزش و پرورش بندرعباس و شورای اسلامی شهر و شهرداری بندرعباس در دیگر زمینه ها نیز ادامه یابد.

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: واقعیت این است که هم دولت باید برای حل بخشی از مشکلات ساختاری آموزش و پرورش همت کند و اجازه ندهد که حتی یک دانش‌آموز به دلیل مشکل مالی از تحصیل باز بماند و هم مردم و خیرین باید در زمینه اصلاح زیرساخت مدارس و حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت وارد میدان شوند.

امیری تصریح کرد: حادثه دلخراش قربانی شدن دانش‌آموزان هرمزگانی باید درس عبرتی برای همه باشد و تمامی مسؤولین از جمله اینجانب به عنوان عضوی از شورای اسلامی شهر بندرعباس باید از مردم، خصوصا خانواده‌های قربانیان عذرخواهی کنند و مسؤولین مربوطه خصوصا مسؤولان آموزش و پرورش باید در این خصوص پاسخگو باشند و با هرگونه کوتاهی در این زمینه برخورد شود تا در آینده شاهد حوادث مشابه نباشیم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید