خبر فوری

افزایش 30 درصدی صادرات کاشان در 6 ماهه امسال

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمود تولائی، در گفتگو با خبرنگاران موارد زیاد و قابل تامل در حوزه صنایع و سرمایه گذاری کاشان را تاکید کرد و گفت: اولین سرمایه گذاری جدی کشور خارج از حوزه پتروشیمی و نفت در کاشان مشارکت سیتروئن با سایپا کاشان اتفاق افتاد.

وی،با اشاره به اینکه این اتفاق با سرمایه گذاری و خرید 50 درصدی سایپاتوسط سیتروئن تاثیر جدی در خودروسازی و صنایع دیگر کشور خواهد داشت اظهارداشت:این مدیریت امروز مدیریتی می باشد که قرار است بر اساس نظامات بین المللی کار کند.

وی با تاکید بر اینکه خودروسازی اینجا قرارنیست با سایت ترکیه، رومانی و سایت در آفریقا گران تر تولید کند گفت:خیلی از ریخت و پاش ها و خیلی از کارهای دیگر که در حوزه شبه دولتی بود اینجا حذف خواهدشد.

به گفته وی، بر اساس رویکرد جدید با این شرکت، شرایط عوض شده است و دیگر قرار نیست یک پراید برای 20 سال تولید کنند بلکه تولیدات آن از الان برای چهار سال دیگر از هر 6 ماه تا یکسال مشخص و برنامه ریزی شده است.

تولایی گفت: وقتی قرار است بر اساس برنامه پیش رویم به طور قطع و یقین دیگران هم مجبورند با این رکورد جلو بروند که این اتفاق بزرگ، خوب و مبدا خوبی است که همکاری همه را می طلبد.

وی با اشاره به اینکه اگر این پروژه موفق شود تابلو و راهنمای موفقی برای سایر پروژه های سرمایه گذاران خارجی خواهد بود گفت:اگر اینها به مسایل و مشکلاتی برخورد کنند در ادامه همکاریشان تجدید نظر خواهندکرد.

*بیش از یک سوم صادرات استان اصفهان از گمرک کاشان است

به‌گفته‌وی، خدمات اتاق در حوزه ایجاد گمرک کاشان که فقط در اندازه مراسلات هفتگی از طریق اداره پست با یک مُهر به عنوان صادرات بود از 15 سال پیش خوشبختانه انجام شد و تا به امروز بیش از یک سوم صادرات استان اصفهان از طریق همین گمرک کاشان در حال انجام است.

رییس اتاق کاشان، تصریح کرد: دو سوم دیگر صادرات استان اصفهان یعنی حدود  45 تا 50 درصد آن نیز مربوط به فولاد مبارکه، پتروشیمی و ذوب آهن و مابقی  صادرات آن مربوط به کل استان است.

تولایی با اشاره به اینکه تولید صنعتی منطقه کاشان بیشتر است افزود: کاشان شهرستانی است که با تقاضای انجام شده از فرماندار ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در آن ایجاد شد و مشکلات با همراهی و فرمانداری تا حدودی حل شد.                   

به‌گفته‌وی، خواسته‌های مردمی بر اساس قانون اساسی اعم از بهداشت و درمان،اشتغال، امنیت و  ایجاد زیرساخت  ‌ها جزو تکالیف حاکمیتی دولتمردان است که در برخی از موارد این تکالیف را به درستی اجرا نکرده ایم و این حاصل دولت فعلی، ماقبل و ماقبل آن نیست در طول نظام از اول تا کنون بوده است .

تولایی، اقدام مثبت اتاق در خصوص رسیدگی به مسائل بهداشت زیست محیط  واحدهای صنعتی و عدم مراجعه آنها به دادگاه را یادآورشد و گفت:هر سال 30 تا 50 واحد به دادگاه معرفی که خوشبختانه با هماهنگی فرمانداری و دانشگاه علوم پزشکی  به مسوولیت اتاق همه واحدها به ما معرفی و طی گفتگو، تفهیم مسائل و دادن فرصت مشکلات زیست محیطی خود را برطرف کردند و دیگر یک واحدهای تولیدی به دادگاه معرفی نشدند.

*افزایش 30 درصدی صادرات کاشان در نیمه نخست امسال

تولایی، کاهش صادرات استان اصفهان در سال 96 به جز کاشان را تاکیدکرد و گفت: کاشان نه تنها کاهش نداشت بلکه حدود 30 درصد نیز افزایش داشت که نتایج هماهنگی و فعالیت همه مجموعه در ارائه محصول رقابت پذیر فعال اقتصادی به خارج بوده است.

وی، با تاکید بر پیگیری اتاق کاشان برای صدور مجوز واردات گمرک کاشان و استقرار آن در شهرستان با همکاری استان و استانداری و تقدیر از وزارت صنایع گفت: زمین آن بصورت رایگان جانمایی شد و در حال انجام است.

به گفته وی، پرهیز از آنی نگری، نگاه کلان و بازدهی و سودآوری های فوری آن در درازمدت لازمه اجرای پروژه های ملی است.

تولایی، پیگیری ایجاد منطقه ویژه اقتصادی کاشان از حدود 15 سال قبل را خاطرنشان کرد و با تقدیر از زحمات حسینعلی حاجی فرماندار سابق کاشان نیز در این زمینه گفت:کار مطالعات، قرارداد و بردن لایحه آن به مجلس و سازمان مناطق آزاد همه توسط اتاق با سکوت بررسی و انجام شد.

*واگذاریها در منطقه ویژه اقتصادی کاشان تا پایان سال

وی، رایزنی با ایمیدرو برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی کاشان به عنوان تنها منطقه در استان اصفهان، صدور اسناد 700 هکتاری به نام این منطقه و رفع موانع جزیی ایمیدرو با همکاری اضافه برسازمان فرمانداری و استانداری را تاکیدکرد:هم اکنون عملیات فنس کشی در حال انجام است و تا آخر سال امیدواریم واگذاریها در این منطقه انجام خواهد شد.

به‌گفته‌وی،حوزه تولید و اشتغال در کاشان نسبت به کشور از نظر میانگین وضعیت مناسبی دارد اما از نظر امکانات وضع خوبی ندارد.                                                 

رییس اتاق کاشان،با تاکید بر مبنا قراردادن خواسته و روش مقام معظم رهبری در تمام امور برای مدیران و مسوولان در هر کسوت و مقام گفت: رهبری از همه دولت‌ها حمایت کرده‌است چون صحنه اجرا و تامین منابع کار بسیار سختی است.

به گفته وی،تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی دولت فعلی بویژه در رونق تولید و اشتغال بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری اقدام شایسته این دولت است.

وی، اقدامات مطلوب برای استقرار زیرساخت ها در شهرک امیرکبیر و الحاق 900 هکتار به این شهرک پس از اخذ مصوبه فاز توسعه آن را خاطرنشان کرد و گفت: خوشبختانه سرمایه گذاران غیر بومی با خدمات خوبی در این شهرک در حال انجام است که می تواند بهتر و  بیشتر نیز بشود.

*مصوبه استقرار شهرک سوم صنعتی کاشان پس از 20 سال در حال اجرایی شدن است

به‌گفته‌وی، از سال گذشته مشکل جدی صنایع در استقرار صنایع در شمال شهرستان نیز با پیگیری‌ های انجام شده شهرک سوم کاشان موافقت آن پس از گذشت دو دهه از مصوبه آن (که 20 سال قبل در دولت هاشمی مصوب شده بود) انجام شد و حتی استقرار شهرک ماهیان زینتی هم در کنار آن در حال انجام است.

تولایی، استقرار این دو شهرک را فرصت خوبی برای افزایش تولید و اشتغال و رونق اقتصادی شهرستان کاشان با سرمایه گذاری سرمایه گذاران است.

وی، با تاکید بر اینکه منظور از سال تولید و اشتغال این نیست که دولت با تاسیس شرکتهای صنعتی فقط کار و اشتغال ایجاد کند بلکه منظور ایجاد تسهیلات توسط مسوولان برای هموار کردن مسیر سرمایه گذاری برای مردم است.

 

*لزوم برخورد ونگاه تسهیل گر در امور صنعت، اشتغال و تولید

تولایی، برخورد ونگاه تسهیل گر در امور صنعت، اشتغال و تولید را خواستارشد و گفت:اگر ما با واقعا برای این نظام و  بر اساس تاکیدات عالی ترین شخص مملکت یعنی مقام معظم رهبری که همه دغدغه اش سرمایه گذاری، تولید و اشتغال به هر بیان و زبان است کار می کنیم دنبال بخشنامه و ماده واحد  نباشیم بلکه دنبال حل و فصل مسائل باشیم.

وی گفت: اگر حتی کسی در کار ناشی بود بدون اتهام زد ن او را مشورت دهیم و راهنمایی کنیم تا کارها انجام شود.

به گفته وی، حتی هیاتی طبق قانون با حضور معاونان و نمایندگان سران سه قوه تشکیل شده است تا مقرارتی که مزاحم تولید در کشور هست حذف شود.

تولایی،محمل دیگر که به شکل عملیاتی وجود دارد و دستور آن توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است ستاد اقتصاد مقاومتی را تاکیدکرد و گفت:این ستاد در اصفهان به خوبی در حال اجرا و رسیدگی به مسائل آن توسط شخص استاندار یا ارجاع به معاون اول رییس جمهور است پس با وجود فرصت ها، ظرفیت ها ، وظایف و رسالت کاری دیگر نمی توانیم بگوییم نمیتوانیم یا نمی شود.

وی، افزود:مسوولان شهرستان به بهانه ترس از دلخوری یا ناراحتی مسوول استانی انجام وظایف را راکد یا متوفق نگذارند و زود دست به قلم نشوند.

به گفته وی، علی رغم فضاسازهایی که وجود دارد دوران فعلی در کاشان می تواند دوران طلایی باشد بنابراین همه مسوولان اعم از نماینده مجلس، فرماندار و شورای شهر فارغ از دیگر مسائل به امورات بپردازند و مشکلات را حل نمایند و با همدیگر مشورت کنند.

تولایی،نارضایتی فعالان صنعت از شورای شهر کاشان را تاکید کرد وگفت:شورا وشهرداری با بازدید از صنایع کارگاهی پای دردهای آنها بنشینند و امور زیر ساختی و تاسیساتی را برای آنها تسهیل بخشتند و فراهم کنند.

وی، با تاکید بر شناسایی درآمدپایداروتقویت حوزه مناطق شهرستان و پرهیز از نگاه های آنی برای ترغیب سرمایه گذاران گفت: قطعا با همدلی و همزبانی بسیاری از امور به سامان و گشایش حواهد رسید.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *