خبر فوری

انتقاد از مردم گریزی مسئولان/سفرهای استانی برای رفع تکلیف نباشد

احمد علیرضا بیگی در گفتگو با خبرنگار مهر درخصوص فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر لزوم حل محسوس مشکلات اقتصادی مردم گفت: فرمایشات ایشان نشان می دهد که دغدغه رهبری حل معیشت مردم است و اقداماتی که تاکنون صورت گرفته کافی و ثمربخش نبوده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تمرکز دولت بر موضوعات اقتصادی از طریق ایجاد قرارگاه اقتصاد مقاومتی گفت: با تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی، تصمیمات متمرکزی برای حل مشکلات اتخاذ خواهد شد که موجب انجام کار تیمی قوی تری می شود.

علیرضابیگی با اشاره نامه ۴ وزیر به رئیس جمهور در دولت گذشته این نامه را نشاندهنده عدم انسجام در کابینه دولت یازدهم خواند و تصریح کرد: این عدم انسجام باعث شد در دولت یازدهم به دستاوردهای اقتصادی مناسبی دست پیدا نکنیم.

وی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در جلسه رأی  اعتماد مبنی بر اینکه می توانستم ۱۷ ژنرال معرفی کردم اما تلاش کردم که وزرایی را  انتخاب کنم که کار تیمی موفقی داشته باشند گفت: در دولت گذشته شاهد عملکرد ناهماهنگ وزرای اقتصادی دولت بودیم که نتیجه آن وضعیت اقتصادی موجود است.

عضو فراکسیون ولایت مجلس با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کشور گفت: عبور از این شرایط سخت جز با همراهی مسئولان و مردم امکانپذیر نیست. زمانی که مسئولان فارغ از مردم بوده و اشرافی گری و مردم گریزی در آنها رسوخ کرده باشد تصمیم گیری هایشان به گونه ای نخواهد بود که مشکلات مردم حل شود.

علیرضا بیگی با بیان اینکه اشرافی گری مسئولان مورد انتقاد مردم است گفت: باید پرهیز از اشرافی گری در رفتار مدیران متجلی شود و رفتار آنها در تراز انقلاب اسلامی باشد.

وی اظهار داشت: تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم سفرهای استانی موثر، نشان می دهد که باید ارتباطی بدون فیلتر بین مردم و مسئولان وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: باید سفرهای استانی به گونه ای موثر برگزار شود متأسفانه در دولت یازدهم سفرهای استانی تنها برای رفع تکلیف برگزار شد که با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری انتظار داریم سفرهای استانی دولت دوازدهم با همراهی بیشتر با مردم برگزار شود.

عضو فراگسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: در سفرهای استانی مسئولان باید خود را در معرض خواسته های مردم قرار دهند شاید در این ارتباطات حرف های تلخی زده شود اما مسئولان باید صدای مخالف را بشنوند و تلاش کنند که نقایص برطرف شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم تهیه سند آمایش سرزمینی گفت: سند آمایش سرزمینی به ما کمک می کند تا ظرفیت های داخلی کشور را در جغرافیای جمهوری اسلامی شناسایی کرده و در مسیر بالندگی و شکوفایی حرکت کنیم.

علیرضا بیگی ادامه داد: استعدادهای مغفولی در کشور وجود دارد که با سرمایه اندک می تواند  اسباب اشتغال جوانان در استانها را فراهم کند.

وی با اشاره به تشکیل شورای عالی آمایش از دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی تأکید کرد: باید این شورا هر چه سریعتر سند آمایش کشور را آماده کند.

ریاست این شورا را رئیس سازمان برنامه و بودجه برعهده داشته و نمایندگان ناظر مجلس نیز در آن حضور دارند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *