حسن‌بیگی: جذب سرمایه‌گذاری از فواید تعامل با کشورهای مختلف است

ابوالفضل حسن بیگی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس‌جمهور و هیئت دولت درباره لزوم گشودن چتر دیپلماسی بر همه جهان و تمرکز نکردن بر روابط با چند کشور محدود، گفت: شکست‌های پی در پی آمریکایی‌ها در عرصه بین‌المللی و به دنبال آن شکست‌های هم‌پیمانانش در منطقه همچون عربستان شرایط بین‌المللی را تغییر داده است. به طوری که دیگر کسی بر این باور نیست که آمریکا قدرت برتر دنیا است. نمونه این مدعا را می توان در پیروزی کره شمالی در جنگ لفظی با آمریکا دید که آمریکا بلافاصله بعد از اعلام لفظی حمله کره شمالی به خاک این کشور عقب نشینی کرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر اکنون جمهوری اسلامی به بازیگری قدرتمند در عرصه منطقه و بین‌الملل تبدیل شده است که لازم است در چنین شرایطی دولت و دستگاه دیپلماسی با اقدامات موثر فعالیت بیشتری در عرصه جهانی داشته باشد. این همان استراتژی است که مقام معظم رهبری به صورت شفاف در تنفیذ رئیس‌جمهور مطرح کردند و اکنون نیز  در دیدار با هیئت دولت به این موضوع اشاره کردند.

حسن بیگی خاطرنشان کرد: از آنجا که بیانات مقام معظم رهبری فصل الخطاب است انتظار می رود که همه مسئولان به خصوص دستگاه دیپلماسی این توصیه‌ها را سرلوحه کار قرار دهند و درجهت تامین منافع ملی از آن استفاده کنند. طبیعتا با این توصیه کسانی که در اینباره اختلاف سلیقه دارند نیز باید شرایط را درک کنند.

وی در عین حال با تاکید بر اینکه خط قرمزهای نظام مشخص است، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری خط قرمزها را تبیین کردند بر کسی پوشیده نیست که ارتباط با اسرائیل خط قرمز ماست و اگر آمریکا بخواهد امنیت ملی ما را زیر سوال ببرد، هیچ نوع مذاکره‌ای با آمریکا صورت نمی‌گیرد.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی همچنین با اشاره به رای اعتماد مجلس به 16 وزیر دولت روحانی گفت: مجلس برای اولین بار در طول انقلاب به وزرای دولت رای قاطع و بالایی داد تا هرچه سریعتر دولت تشکیل شود. اقدامی که در راستای تامین منافع ملی و کمک به دولت برای ایجاد اشتغال، تولید و پیاده سازی سیاست‌های اقتصاد  مقاومتی انجام شد. امید است که دولت نیز در 4 سال پیش رو در راستای اهداف چشم انداز 20 ساله و برنامه ششم برای سربلندی ایران گام بردارد.

وی با تاکید بر اینکه مجلس و دولت با همدلی، همراهی و همفکری در جهت تامین منافع ملی اقدام کند، افزود: تعامل با دنیا می تواند پیروزی های بزرگی را برای جمهوری اسلامی ایران و جذب سرمایه گذاری و به دنبال آن تامین منافع و امنیت ملی داشته باشد که لازم است دولت در این راستا گام بردارد.

حسن بیگی در پایان تاکید کرد: البته این موضوع منافاتی با تقویت بنیه دفاعی ندارد حتی لازم است دستگاه دیپلماسی با پشتیبانی دفاعی کشور اقداماتش را انجام دهد. چون قدرت بازدارندگی باعث می شود دشمنان ما جرات تعرض به کشورمان را نداشته باشند کما اینکه امروز دیگر آمریکا، اروپا و قدرت‌های بزرگ قادر نیستند با شانتاژ ایران را زیر سوال ببرند.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید