خبر فوری

از سخنان ولی ولو به عنوان ارشاد نمی توان تخلف کرد

 رخدادهای 9 شهریور 63

چکیده:

آیت الله خامنه ای: ما طرفدار قطع دست قدرت های جهانی از کشورهای اسلامی و منطقه هستیم.

 

ما در هیچ مورد شروع کننده نبوده و نیستیم اما پاسخ دهنده قدرتمندی هستیم.

 

آیت الله صانعی: حکومت مجلس دولت و قوه قضائیه با تایید امام مشروع است.

 

موسوی: مردم خیانت ها را نمی توانند تحمل کنند.

 

جورج شولتز وزرای خارجه 6 کشور خلیج فارس را به نیویورک دعوت کرد.

 

آیت الله خامنه ای: ما عمل خصومت آمیز هیچ حکومتی را  بی جواب نخواهیم گذاشت.

 نماز عبادی سیاسی و وحدت بخش جمعه این هفته تهران با شرکت انبوه برادران و خواهران نمازگزار در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف به امامت آیت الله خامنه ای امام جمعه تهران برگزار شد.

آیت الله خامنه ای در خطبه های این هفته تهران گفت: مرتجعین منطقه در بغداد تشکیل جلسه می دهند و اعمال فشار بر ایران را تصویب می کنند باید پرسید کدام فشار؟ دولت های وابسته به آمریکا کدام ابزار فشار را در اختیار داشتید و عمل نکردید. من در اینجا اعلام می کنم اگر دولت های منطقه بخواهند با موذی گری علیه ما اقدام بکنند ما عمل خصومت آمیز هیچ حکومتی را  بی جواب نخواهیم گذاشت.

رئیس جمهور افزود: ما در مورد اقداماتی که از سوی بعضی از کشورهای همسایه انجام شده به چشم جدی نگاه خواهیم کرد. دولت های منطقه تصور نکنند اگر هواپیماربایی یک حربه است آنها قوی ترین هستند. صدام حمله به کشور همسایه را آغاز کرد و امروز در این هیاهو گرفتار شده و شدیدترین ضربه را به خود زده است و همه این اشتباهات در نهایت گریبانگیر خود او خواهد شد. ما شروع کننده نیستیم اما پاسخ دهنده قدرتمندی هستیم.(1)

 

آیت الله صانعی: از سخنان امام ولو به عنوان ارشاد نمی توان تخلف کرد

نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با حضور انبوه نمازگذاران و همزمان با آخرین روز هفته دولت و در آستانه شهادت حضرت امام باقر(ع) به امامت آیت الله صانعی امام جمعه موقت قم در مدرسه امام صادق(ع) و خیابان های اطراف برگزار شد.

آیت الله صانعی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم با اشاره به سخنان اخیر حضرت امام در دیدار با اعضای هیئت دولت گفت: این جملات امام به عنوان یک وظیفه است. حکومت، مجلس، دولت و قوه قضائیه با تائید امام مشروع است. سخنان امام در بعد حکومت ولو به عنوان ارشاد یک وظیفه است و نمی توان از آن تخلف کرد و مسلما مسئولان دولت به این نکته توجه دارند.

آیت الله صانعی افزود: به روحانیت و فضلای بزرگ است که به مساله ولایت فقیه توجه کرده و به ابعاد آن توجه کنند و مورد بحث و بررسی قرار دهند تا معلوم شود مقام رهبری تا کجا حکمش نافذ است. آیا آنجایی که علم به خلافش باشد می توان مخالفت کرد. اگر حکم موضوعی باشد حتی با علم به خلاف هم نمی توان مخالفت کرد.(2)

 

موسوی: دولت باید همان راهی را برود که شهدا رفتند

مهندس موسوی که به مناسبت هفته دولت به قم سفر کرده بود به عنوان سخنران در پیش از خطبه های نماز جمعه قم سخنرانی کرد.

آقای موسوی گفت: اگر هفته دولت در چنین هفته ای برگزار می شود بدین دلیل است که نشان دهد یک دولت در جمهوری اسلامی باید همان راهی را برود که این شهدا رفتند و این یک میثاق با خون شهید است و در حقیقت تذکری است که هم دولت بخودش می دهد و هم به همه مسئولین اجرایی که خون شهیدان را همیشه در نظر بگیرند. و من به همه مسئولین اجرایی تذکر می دهم که مردم بی توجهی ها و خیانت ها را نمی توانند تحمل کنند.

آقای موسوی افزود: دولت جمهوری اسلامی با وجود تمام توطئه ها همچنان با قدرت و با کمک نیروهای مومن و مردم ایثارگر به پیش می رود و با تمام توطئه ها مقابله خواهد کرد و در مقابل قدرت ها سرخم نخواهد کرد.(3)

 

وزرای خارجه 7 کشور عرب به آمریکا می روند

رادیو رژیم سعودی گزارش داد که جرج شولتز وزیر امور خارجه آمریکا از وزرای خارجه 6 رژیم عضو شورای همکاری خلیج فارس دعوت کرده است تا همزمان با برگزاری سی و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در تاریخ نهم مهرماه به نیویورک بروند. بر اساس این گزارش موضوع اصلی در اجلاس بحث پیرامون اوضاع منطقه خلیج فارس به طور خاص و اوضاع خاورمیانه به طور کلی است.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 9 شهریور 63، ص 14
2. کیهان، 9 شهریور 63، ص 21
3. جمهوری اسلامی، 9 شهریور 63، ص 4
4. کیهان، 9 شهریور 63، ص 1و2

انتهای متن/

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید