خبر فوری

سلامتی مسافرین و خدمه ایرباس ربوده شده

رخدادهای 8 شهریور 63

چکیده:

امام خمینی: علما، نویسندگان و روشنفکران اسلامی مسلمانان را برای یک نهضت عمومی مهیا کنند.

 

آیت الله خامنه ای: راه مقابله با دشمنان انقلاب شناخت مسائل  فرهنگی و علمی جهان است.

 

هواپیمایی جمهوری اسلامی: مسافرین و خدمه هواپیمای ربوده شده ایرانی در سلامتی کامل به سر می برند.

 

موسوی: اقتصاد ما باید به نفع محرومان و مستضعفان جامعه باشد.

 

تعداد قربانیان حمله هوایی اسرائیل به پایگاه فلسطینی ها به 65 تن رسید.

 

امام خمینی: مجرد کلیدداری بیت و سقایت حجاج و عمارت مسجدالحرام کافی نیست

امام خمینی به مناسبت برگزاری کنگره عظیم عبادی سیاسی حج پیامی را صادر فرمودند.

در بخشی از این پیام آمده است: اکنون بر علمای اسلام و نویسندگان و دانشمندان و هنرمندان و فیلسوفان و محققان و عارفان و روشنفکرانی که از این مسائل رنج می برند و به حال اسلام و مسلمین تأسف می خورند، در هر منطقه و دارای هر مذهب و مسلکی که هستند لازم است دامن همت به کمر زنند و با هر وسیله ممکن در مساجد و محافل و مجالس عمومی، مسلمانان را هشدار دهند و از آنان غفلت زدایی نمایند و آنان را برای یک نهضت عمومی اسلامی مهیا کنند و باید بدانند که این امری است ممکن و شدنی، ولی محتاج به کوشش و فداکاری می باشد.

در ادامه این پیام آمده است: مجرد کلیدداری بیت و سقایت حجاج و عمارت مسجدالحرام کافی نیست و مربوط به مقصد نیست. ساده بودن بیت و مسجد همچون زمان ابراهیم و صدر اسلام و به هم پیوستن مسلمین در آن مکان بی آلایش و وافدین بی پیرایش، هزاران مرتبه بالاتر است از تزیین کعبه و بناهای مرتفع و غافل شدن از مقصد اصلی که قیام ناس و شهود منافع ناس است. (اجعلتم سقایه الحاج و عماره المسجد الحرام کمن امن بالله و الیوم الاخر و جاهد فی سبیل الله لایستون عندالله والله لایهدی القوم الظالمین)، گویی آیه شریفه در عصر ما نازل شده و گویای حالماست. در عصر حاضر سرگرمی به سقایت و معیشت حجاج و به عمارت و تزیین مسجدالحرام غفلت از ایمان به خدا و روز جزا و کناره گیری از جهاد فی سبیل الله را ظلم و کسانی که چنین کنند را ظالم محسوب داشته است.

امام در پیام خود تاکید کرده اند: مسلمانان حاضر در مواقف کریمه از هر ملت و مذهب که هستند باید به خوبی بدانند که دشمن اصلی اسلام و قرآن کریم و پیامبر عظیم الشان صلی الله علیه و آله و سلم، ابرقدرت ها خصوصاً آمریکا و ولیده فاسدش اسرائیل است که چشم طمع به کشورهای اسلامی دوخته و برای چپاول مخازن عظیم زیرزمینی و روی زمینی این کشورها از هیچ جنایت و توطئه ای دست بردار نیستند و رمز موفقیت آنان در این توطئه شیطانی تفرقه انداختن بین مسلمانان به هر شکل که بتوانند می باشد. در مراسم حج ممکن است اشخاصی از قبیل ملاهای وابسته به خود را وادار کنند که اختلاف بین شیعه و سنی ایجاد کنند و آن قدر به این پدیده شیطانی دامن زنند که بعضی ساده دلان باور کنند و موجب تفرقه و فساد شوند. برادران و خواهران هر دو فرقه باید هشیار باشند و بدانند که این کوردلان جیره خوار با اسم اسلام و قرآن مجید و سنت پیامبر می خواهند اسلام و قرآن و سنت را از بین مسلمین برچینند یا لااقل به انحراف کشانند.

 

دیدار طلاب موسسه راه حق با رئیس جمهور

جمعی از طلاب موسسه راه حق در پایان دوره آموزش زبان انگلیسی خود با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت: در دنیای کنونی نمی توان حصار واحدی به گوشه ای از دنیا کشید تا تحت تاثیر جریانات قرار نگیرد طلبه این زمان باید با دید باز و دل و روح آماده با آگاهی تمام خود را مجهز کند تا بتواند مفید واقع شود.

رئیس جمهور با بیان این که راه مقابله با دشمنان انقلاب شناخت مسائل فرهنگی و علمی جهان است افزود: امروز جمهوری اسلامی به کسانی که بتوانند به زبان های زنده دنیا صحبت کنند و معارف الهی و پیشرفت های فکری و فرهنگ اسلامی را به مردم دنیا برسانند احتیاج دارد و این کار مهمی است که باید بیشتر به آن پرداخته شود.(2)

 

سلامتی مسافرین و خدمه ایرباس ربوده شده

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در سومین اطلاعیه خود در رابطه با هواپیمای ایرباس ربوده شده ایران اعلام کرد: کلیه مسافران و خدمه هواپیمای مذکور کاملا سلامت هستند. در این اطلاعیه آمده است: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و سازمان هواپیمایی کشوری از طریق سازمان های بین المللی یاتا و ایکائو پیگیری های مستمری را برای بازگرداندن مسافران و هواپیمای ربوده شده انجام داده است.

گفتنی است 2 روز پیش هواپیمای مسافربری ایران با 206 مسافر و خدمه در مسیر کویت به شیراز توسط 2 هواپیماربا ربوده شده و با اسکورت جنگنده های عراقی وارد در بغداد بر زمین نشست.(3)

 

بررسی رویدادهای سیاسی کشور در جلسه هیئت دولت

دیروز هیئت دولت به ریاست مهندس موسوی نخست وزیر تشکیل جلسه داد و تحولات جاری کشور و رویدادهای سیاسی منطقه و جهان را بررسی کرد.

آقای موسوی در پایان نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در رابطه با مسائل اقتصادی نظارت دولت مطرح است که باید به خاطر مصالح اسلام و انقلاب اسلامی وجود داشته باشد. تا اجحاف و ظلم نباشد و اقتصاد ما یک اقتصاد هدایت شده ای به نفع اسلام و مسلمین و محرومان و مستضعفان جامعه باشد نخست وزیر افزود: ملی کردن بانک ها، مصادره کارخانجات  دارایی های اشخاصی که به نحوی به آمریکا و قدرت های استکباری و رژیم خائن شاه وابستگی کامل داشته اند حجم انبوهی از فعالیت های دولت را نشان می دهد.

آقای موسوی در مورد هواپیماربایی اخیر نیز گفت: از نظر ما قرین شدن هواپیماربایی و کنفرانس بغداد با معناست و نمی تواند تصادفی باشد.(4)

 

115 کشته و زخمی در حمله اسرائیل به دره بقاع

مامورین امداد پس از 24 ساعت عملیات توانستند اجساد 40 تن دیگر از قربانیان حمله هوایی رژیم صهیونیستی به پایگاه گروه های فلسطینی مخالف عرفات را در دره بقاع لبنان از زیر آوار خارج کنند. 50 مجروح نیز در جریان عملیات امداد نجات یافتند. بدین ترتیب آمار قربانیان این حمله به 65 تن رسید. گفته می شود حال اکثر مجروحین  بسیار وخیم گزارش شده است. بمب افکن های اسرائیلی 2 روز پیش دو ساختمان چند طبقه را در بقاع لبنان بمباران کردند.(5)

منابع:

1. کیهان، 8 شهریور 63، ص 22
2. جمهوری اسلامی، 8 شهریور 63، ص 12
3. اطلاعات، 8 شهریور 63، ص 15
4. اطلاعات، 8 شهریور 63، ص 2
5. کیهان، 8 شهریور 63، ص 24

انتهای متن/

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید