خبر فوری

حاجی‌دلیگانی: ترامپ بداند نباید با دم شیر بازی کند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس و بعد از قرائت گزارش شش ماهه دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در باره روند اجرای برجام با استناد به ماده ۲۴ و اصل ۱۱۰قانون اساسی در تذکر و اخطاری گفت: مقام معظم رهبری در ۲۹ مهر سال ۹۴، ۹  بند الزام‌آور و شروطی را برای اجرای برجام ابلاغ کردند که باید گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره روند اجرای برجام نیز ناظر به این بندها و چگونگی اقدامات متناسب در مقابل تحریم های آمریکا بود که کمتر به آن اشاره شد.

وی افزود: براساس بند دوم ابلاغیه مقام معظم رهبری در صورت وضع هرگونه تحریم در هر سطحی و به هر بهانه ای همچون بهانه های تکراری و خودساخته تروریست و حقوق بشر از سوی هر طرف برجام نقض شده است، دولت موظف است براساس بند ۳ مصوبه مجلس در قانون اقدام متقابل و متناسب برجام را متوقف کند و اقدامات لازم را انجام دهد.

این نماینده اصولگرای مجلس خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه آمریکایی‌ها ما را ظالمانه تحریم کردند شاهد اقدامی از سوی دولت نبودیم. آن‌هم در شرایطی که قصد آمریکایی ها اذیت و آزار ملت ایران بوده است آنها بدانند که همه مسئولان و گروه ها ایستاده اند و نباید با دم شیر بازی کنند.

حاجی دلیگانی در پایان گفت: باید گزارش کمیسیون امنیت ملی ناظر به اقدامات عملی متناسب با تحریم‌های آمریکا باشد چون برجام نقض شده و اقدام متناسب یک لازمه محسوب می‌شد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، مسعود پزشکیان در پاسخ به این تذکر گفت: کمیسیون امنیت ملی گزارش خود را ارائه کرده است. مقام معظم رهبری نیز تیمی برای نظارت بر اجرای برجام تشکیل داده و هر تصمیمی بگیرند ما اطاعت می کنیم.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید