خبر فوری

رییس دانشگاه هرمزگان: رژیم صهیونیستی ابزار استثمار خاورمیانه است

هرمزبان:رییس دانشگاه هرمزگان گفت:قدرت های جهانی از رژیم صهیونیستی به عنوان ابزاری جهت استثمار و بهره کشی از کشورهای خاورمیانه و مسلمانان جهان استفاده می کنند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، علی اکبر شیخی فینی روزسه شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این کشورها برای تثبیت سلطه خود و در راستای اهداف استعمارگرانه خود این رژیم را در منطقه حساس خاورمیانه ایجاد و تقویت کردند.

وی یادآور شد: بحران فلسطین در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی ایران وارد مرحله حساسی شده بود که اسرائیل آن را مرحله تثبیت موجودیت می نامید.

رییس دانشگاه هرمزگان ادامه داد:مصر به عنوان مهمترین کشور عربی هم مرز با فلسطین اشغالی که رهبری آرمان آزاد سازی فلسطین را بر عهده گرفته بود، با امضای سازش کمپ دیوید از معادله رویارویی با دشمن جهان اسلام خارج شد و در نتیجه یک خلاء بزرگ و جبران ناپذیر پدید آورد.

شیخی فینی اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 که تحول بزرگی در این معادله پدید آورد ، استمرار موجودیت رژیم صهیونیستی زیر سوال رفت به گونه ای که موشه دایان وزیر سابق جنگ رژیم صهیونیستی پس از اعلام پیروزی انقلاب اسلامی گفت این انقلاب ، زلزله عظیمی است که پس لرزه های آن اسراییل را ویران خواهد کرد.

وی اظهار داشت: علت این امر آن است که یکی از مهمترین ویژگی های ذاتی انقلاب اسلامی ایران حمایت از آرمان آزاد سازی فلسطین است.

رییس دانشگاه هرمزگان یادآور شد: امام خمینی (ره) قبل از پیروزی انقلاب یکی از علل مبارزه بر ضد رژیم پهلوی را حمایت شاه از اسراییل اعلام کرد.

شیخی فینی افزود: به همان نحو که آرمان استقلال ایران برای امام راحل اهمیت داشت، آزاد سازی فلسطین نیز اولویت داشته و دارد.

به گفته وی، بستن سفارتخانه اسراییل و تغییر آن به عنوان سفارت فلسطین در همان روزهای آغاز انقلاب و قبل از استقرار نظام سیاسی و روشن شدن جهت گیری های آن؛ به ویژگی امتی انقلاب اسلامی ایران باز می گردد.

وی اضافه کرد: اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس و دعوت همه مسلمانان برای شرکت در تظاهرات همبستگی با مردم فلسطین، یکی از مهمترین راهبرد های انقلاب اسلامی برای بسیج همه جوامع اسلامی و ایجاد یک ارتباط مقدس میان آنها و آرمان آزادسازی فلسطین بوده است./ایرنا

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید