خبر فوری
هرمزبان:گروه معارف: رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران درباره کتاب اخیرش که با نام «منظومه فکری حضرت آیت‎الله العظمی خامنه‌ای» چاپ شده است، گفت: کل منظومه فکری مقام معظم رهبری با محوریت توحید است؛ توحیدی که در نظام اخلاقی و اجتماعی و تا مرحله تمدن‌سازی ورود پیدا می‌کند؛ لذا محوریت منظومه فکری ایشان توحید و غایتش هم تمدن نوین اسلامی است.

محور منظومه فکری مقام معظم رهبری توحید و غایت آن تمدن اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، درباره آخرین اثر خود که با عنوان «منظومه فکری حضرت آیت‎الله العظمی خامنه‌ای» اخیرا به چاپ رسید، اظهار کرد: کتاب «منظومه فکری حضرت آیت‎الله العظمی خامنه‌ای» با همکاری جمعی از محققان تدوین شده و در آن منظومه فکری مقام معظم رهبری را تبیین کردیم.

وی اظهار کرد: این کتاب دارای 4 بخش «نظام بینشی و نگرشی»، همچنین «نظام منشی و اخلاقی» و «نظام اجتماعی» و بخش چهارم «اهداف اجتماعی» است.

این پژوهشگر فلسفه دین ادامه داد: فصل‌هایی زیر این 4 بخش مشخص شده است؛ مثل خداشناسی و ولایت‌شناسی در ذیل نظام بینشی و نگرشی، منش اخلاقی، معنوی و عبادی در ذیل نظام منش و نظام فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، قضایی و امنیتی ذیل نظام اجتماعی است و بخش پایانی اهداف اجتماعی است که عبارتند از: استقلال، آزادی، عدالت و پیشرفت و تمدن اسلامی.

خسروپناه اظهار کرد: کتاب «منظومه فکری حضرت آیت‎الله العظمی خامنه‌ای» در دو جلد و توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران درباره محور منظومه فکری مقام معظم رهبری توضیح داد: کل منظومه فکری مقام معظم رهبری با محوریت توحید است؛ یعنی توحید در این منظومه فکری فقط به عنوان یک عقیده مطرح نیست؛ بلکه این عقیده باید در نظام اخلاقی و اجتماعی و تا مرحله تمدن‌سازی ورود پیدا کند. لذا محوریت منظومه فکری ایشان توحید و غایتش هم تمدن نوین اسلامی است که این تمدن توسط حضرت ولی‌عصر(عج) محقق می‌‌شود، آنچه ما می‌توانیم انجام دهیم این است که تمدنی بسازیم در مقابل تمدن غرب بایستد.

وی با اشاره به اثر دیگر خود به نام «منظومه فکری امام خمینی(ره)»گفت: اگر کسی این دو کتاب را با هم بخواند متوجه می‌شود منظومه فکری مقام معظم رهبری در استمرار منظومه فکری امام راحل است.

خسروپناه در پایان درباره تجلی توحید در رفتار فردی و اجتماعی انسان گفت: اگر اعتقاد توحیدی در جان انسان نفوذ کند در نهایت در اخلاق و رفتار فردی و اجتماعی فرد سریان پیدا می‌کند و اثر می‌گذارد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایکنا خوزستان، کتاب «منظومه فکری حضرت آیت‎الله العظمی خامنه‌ای(نظام بینشی، منشی و کنشی)» تألیف حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه و جمعی از پژوهشگران از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی چاپ و منتشر شد.

گفتنی است، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه متولد ۱۳۴۵ در شهرستان دزفول استان خوزستان، استاد و پژوهشگر فلسفه دین و رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *