خبر فوری

کشف و امحاء 8هزار کیلوگرم پیاز قاچاق در میناب‌

‌محمد سالاری در گفت‌وگو با ایسنا، ‌افزود: با حضور مسئولان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و نمایندگان جهادکشاورزی، 9هزار و پانصد کیلوگرم میوه قاچاق کشف‌شده، امحاء شد.

مدیر جهاد کشاورزی میناب، عنوان کرد: میوه‌های قاچاق کشف‌شده شامل پیاز و انبه است.

این مقام مسئول اظهار کرد: براساس قانون میوه‌های قاچاق باید امحاء شوند، چراکه مبدأ و روش تولید آن‌ها مشخص نیست و به همین دلیل نمی‌توان ازنظر آفات، بیماری‌ها و آلودگی‌های دیگر آن‌ها را ارزیابی و بررسی کرد و اصل اول در زمینه قرنطینه گیاهی محصولات کشاورزی مشخص شدن مبدأ تولید آن‌ها برای ارزیابی‌های بعدی آفات و بیماری‌های موجود در کشور موردنظر روی آن محصولات است.

وی تصریح کرد: در این طرح 8هزار کیلوگرم پیاز و 1500 کیلوگرم انبه که از مسیرهای دریایی وارد میناب شده بود و در حال توزیع به‌کل کشور بود کشف و امحاء شد.

مدیر جهاد کشاورزی میناب خاطرنشان کرد: ورود کالای قاچاق باعث به وجود آمدن اخلال در نظام اقتصادی کشور می‌شود و حذف کالاهای قاچاق باعث جلوگیری از بیکاری و افزایش تولیدات داخلی در کشور می‌شود.

بر اساس این گزارش، اگر تنها مسئله سلامت انسان مطرح بود می‌توانستیم چنین فرضیه‌ای را مطرح کنیم که پس از انجام آزمایش‌های لازم و اطمینان از سلامت محصول، آن را در میان طبقات ضعیف جامعه توزیع کنیم اما از سویی آگروتروریسم و بیوتروریسم آن‌قدر اهمیت دارد که اگر حتی یک میوه در میان محموله‌های قاچاق به‌صورت عمدی آلوده‌شده باشد نمی‌توان اطمینان حاصل و آن را در بین مردم توزیع کرد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، در گذشته کالاهای قاچاق بعد از مصادره دوباره وارد بازار می‌شدند اما هم‌اکنون بعد از فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با امحای کالاهای قاچاق و خارج شدن آن از چرخه بازار این اجناس قاچاق سریعاً معدوم می‌شوند.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید