خبر فوری

در تهاجم نرم، هدف بنای فرهنگی جامعه است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، امیر دریادار حسین آزاد صبح امروز در نشستی خبری اظهار کرد: استفاده از ظرفیت رسانه به عنوان یکی از منابع قابل تأثیر در قدرت نرم هر کشور و نظامی بر سر خنثی کردن تهدید دشمنان بسیار تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه امروزه شکل تهدید دشمنان تغییر کرده است، افزود: به اعتقاد بنده فضای امروز دنیا و چگونگی رویکرد جوامع در خصوص مواجهه با وقایع گوناگون سیاسی، اجتماعی، نظامی و غیره را اصحاب رسانه و بستر فرهنگی و رسانه‌ای تعیین می‌کنند.

فرمانده منطقه یکم نداجا با بیان اینکه دنیایی که بر طبل و ناقوس حقوق بشر و دفاع از آزادی اخبار می‌زند در جریان خودساخته‌ای مثل ١١ سپتامبر فضای رسانه‌ای خود را بلوکه می‌کنند، تصریح کرد: امروز جوانان تشنه اطلاعات در هر زمینه‌ای هستند و رسانه‌های مختلف در زنده نگه داشتن نشاط و شادابی، فرهنگ ایثار، دفاع، شهامت و شهامت پذیری نقش محوری و اساسی داشته‌اند.

امیر دریادار آزاد اضافه کرد: اگر امروز عرصه جنگ، مرزهای نظامی را درنوردیده و جوانانی که در جریان انقلاب و دفاع مقدس نبوده و پس‌ از آن به دنیا آمده‌اند، در این عرصه حضور پیدا می‌کنند به این دلیل است که رسانه‌های مکتوب، شنیداری و دیداری این فرهنگ را زنده نگه داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در تهاجم سخت شاید هدف زیرساخت‌ها باشد اما در تهاجم نرم هدف بنای فرهنگی جامعه است که اگر آسیب ببیند هزینه‌های زیادی را در پی خواهد داشت.

فرمانده منطقه یکم نداجا با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هزینه سازش بیشتر از هزینه ایستادگی است، عنوان کرد: در بستر جنگ نرم اگر دشمن وارد شود هزینه زیادی باید پرداخت شود.

آزاد با بیان اینکه کار خبرنگاری صرف‌نظر از اقلیم، جغرافیا و محیط، کار بسیار سختی است، ابراز کرد: خبرنگاران باید در انعکاس اخبار با احساسات، عواطف و تقوای فردی خود با صحنه‌های سختی مواجهه شوند و پا روی عواطف خود گذاشته تا این صحنه‌ها را مستند کنند.

وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان استانی مرزی و خط مقدم مقابله است، بیان کرد: تا کنون در این استان هیچ خبری در جهت ضعف نیروی نظامی منعکس نشده است و عرصه خبر در هرمزگان در حفظ اطلاعات و انعکاس اخبار نظامی و صیانت از اقتدار نظامی کشور، بسیار درخشان ظاهر شده است.

فرمانده منطقه یکم نداجا عامل ماندگاری فرهنگ انقلاب، آرمان‌های امام راحل و تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری را اصحاب رسانه دانست و اظهار کرد: امروز همه کشورها نگاه به عملکرد ما دارند و منعکس‌کننده این عملکرد رسانه‌ها هستند و همین رسالت، مسئولیت و سختی کارشان را بیشتر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، در پایان این نشست با حضور مسئول عقیدتی سیاسی منطقه یکم نداجا، از فعالان رسانه‌ استان هرمزگان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید