خبر فوری

هشدار وقوع سیلاب محلی در برخی استان‌ها/ خلیج فارس و تنگه هرمز در ۳ روز آینده مواج است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی امروز سه‌شنبه در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز شرقی همچنین در دامنه‌های رشته کوه زاگرس در استان‌های فارس، جنوب اصفهان، شرق کهگیلویه و بویرا‌حمد، جنوب چهارمحال بختیاری، بوشهر، برخی نقاط هرمزگان و به‌طور پراکنده تر در جنوب شرق کشور رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

انتظار می‌رود در ساعات بعدازظهر و اوایل امشب در شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی رگبار باران و در برخی نقاط رعدوبرق نیز رخ دهد.

در روز چهارشنبه در شمال غرب در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و در اواخر وقت در شمال استان اردبیل رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود، همچنین در استان‌های فارس، هرمزگان، جنوب و غرب کرمان، ارتفاعات البرز شرقی‌، استان‌های گلستان، مازندران، گیلان و شمال سمنان رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

‌روز پنجشنبه بارش علاوه بر آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به مناطق جنوبی تر مانند کردستان، شمال کرمانشاه، زنجان و غرب همدان گسترش یافته،ضمن این که در ارتفاعات البرز شرقی، استان‌های گلستان، مازندران، و شمال سمنان نیز رخ خواهد داد.

در استان‌های فارس، جنوب و غرب کرمان، یزد، شمال و غرب هرمزگان نیز در بعدازظهر رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود؛ دریای خزر امروز و فردا و خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان در سه روز آینده مواج خواهد بود.

رگبار موقت باران در فصل تابستان اغلب به شکل ناگهانی رخ می‌دهد و روان آب حاصل به‌طور موقت موجب سیلاب محلی در مسیل‌ها می‌شود.

داشتن آمادگی لازم برای واکنش مناسب به‌خصوص عشایر برای جلوگیری از خسارت احتمالی در مناطق یاد شده و در بازه‌های زمانی بعد از ظهر تا اوایل شب در ارتفاعات توصیه می‌شود.       

آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 35 و 24 درجه خواهد بود.

فردا اهواز با بیشینه دمای 48 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و ‌‌اردبیل با کمینه دمای 12 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 19 مرداد امسال 213.8 میلی‌متر ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 235.8 میلی‌متر بود. بنابراین بارش سال جاری 90.7 درصد بارش سال گذشته است.

بیشترین میزان بارش در هفته چهل ششم متعلق به منطقه لواسان استان تهران به میزان 2 میلی‌متر بوده است.

کاربران همچنین می‌توانند جزئیات بیشتر خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی از اینجا مشاهده کنند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید